افزایش قیمت مولفه‌های تولید، بازار مرغ را بی‌ثبات می‌کند

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: پس از اصلاح قیمت مرغ در ماه گذشته نرخ انواع مولفه‌های تولید مرغ افزایش پیدا کرده که این موضوع موجب بی‌ثباتی بازار این محصول می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما؛ حبیب اسداله‌نژاد افزود: بعد از اینکه دولت با تأخیر چندماهه، یازدهم فروردین ماه با اصلاح قیمت، نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده را ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم را ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد انتظار این بود که قیمت مؤلفه‌های تولید افزایش نیابد، اما این انتظار برآورده نشد.

وی ادامه داد: بر این اساس حتی یک ماه قیمت مؤلفه‌های تولید مرغ ثابت نماند و شاهد این هستیم که قیمت ذرت افزایش ۱۴ درصدی داشته است و قیمت سویا از ۳ هزار و ۲۰۰ به ۳ هزار و ۴۰۰ رسیده، همچنین هزینه‌های حمل و نقل ۳۰ درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه جوجه یک روزه که قیمت مصوب آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است در حال حاضر به ۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت مصوب جوجه یک روزه نیز از طرف ستاد تنظیم بازار مطرح است.

اسداله‌نژاد گفت: قطعاً این افزایش قیمت‌ها هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد و باعث افزایش نرخ تمام شده هر کیلوگرم مرغ می‌شود و در نهایت می‌بایست قیمت فروش محصول افزایش یابد که این یعنی بی‌ثباتی در بازار مرغ.

وی افزود: امیدواریم سیاستگذاری‌ها به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دچار چالش مجدد نشوند و حداقل نوسانات را در بازار مرغ داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =