امری - لیگ اروپا، رابطه‌ای عاشقانه

با برگزاری دیدارهای برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، چهره تیم‌های فینالیست مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ شب گذشته در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، آرسنال در لندن پذیرای ویارئال بود و شاگردان فونسکا در رم میزبان منچستریونایتد بودند.

معجزه ای رخ نداد

شب گذشته در حالی آاس رم پذیرای منچستریونایتد بود که تکلیف صعود منچستریونایتد به فینال لیگ اروپا در بازی رفت مشخص شده بود و شاگردان فونسکا در رم، برای صعود به فینال نیاز به معجزه داشتند.علیرغم اینکه دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه اولدترافورد با نتیجه شش بر دو به سود شیاطین سرخ به پایان رسیده بود، این گرگ‌ها بودند که در بازی برگشت موفق به شکست یونایتد شدند.در پایان این شاگردان سولشر بودند که با وجود شکست سه بر دو در دیدار برگشت، با برتری هشت بر پنج در دو دیدار رفت و برگشت، جواز حضور در فینال را کسب کردند.

فینال اولی

با صعود منچستریونایتد به فینال، اوله گونار سولشر سرمربی نروژی شیاطین سرخ،اولین حضور خود را در یک فینال اروپایی تجربه خواهد کرد.آخرین بار شیاطین سرخ در سال ۲۰۱۷ با مورینیو به فینال لیگ اروپا رسیده بودند که با شکست آژاکس قهرمان رقابت‌ها شدند.پس از آن منچستریونایتد هیچ فینال اروپایی را تجربه نکرده است.همچنین سولشر به اولین سرمربی تاریخ منچستریونایتد تبدیل شد که به عنوان بازیکن و سرمربی همراه این تیم به یک فینال اروپایی رسیده است.

فینال لیگ اروپا تمام انگلیسی نشد

در دیگر بازی این مرحله آرسنال برای جبران شکست دو بر یک دیدار رفت، در لندن پذیرای ویارئال بود.شاگردان آرتتا که برای رسیدن به فینال نیاز به پیروزی در خانه داشتند موفق به کسب نتیجه ای  بهتر از تساوی بدون گل نشدند تا این زیردریایی‌های زرد اسپانیا باشند که در فینال به مصاف منچستریونایتد خواهند رفت.

انتقام امری به سبک توخل

اونای امری که به عنوان جانشین ونگر هدایت آرسنال را بر عهده گرفته بود حدودا یک سال و نیم پیش، از آرسنال اخراج شد و هدایت ویارئال را به عهده گرفت.حالا آرسنال در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا حذف شد و امری با ویارئال راهی فینال شد.این اتفاق در سه روز گذشته برای پاری سن ژرمن و توخل هم تکرار شده بود و پس از حذف پاریس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، توخل که چند ماه پیش از هدایت پاریس برکنار شده بود،موفق شد همراه چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد.

امری فوق تخصص لیگ اروپا

با صعود ویارئال به فینال، این برای پنجمین بار است که اونای امری به دیدار فینال لیگ اروپا میرسد. پیش تر امری در سالهای ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ سه بار پیاپی با سویا فاتح لیگ اروپا شده بود.همچنین او در سال ۲۰۱۹ با آرسنال به فینال این رقابتها رسید که در دیدار پایانی برابر اتلتیکو مادرید تن به شکست داد.حالا امری با ویارئال پنجمین فینال لیگ اروپای خود را تجربه خواهد کرد.

 روز تلخ آرسنال

شاید آن زمان که طرفداران آرسنال با شعارهای ونگر اوت باعث برکناری آرسن ونگر سرمربی این تیم شدند، حتی نمی‌توانستند تصور کنند که چنین روزهای تلخی در انتظارشان خواهد بود و همه چیز بدتر از قبل خواهد شد.حالا آرسنالی‌ها که تنها امیدشان برای کسب سهمیه اروپایی، قهرمانی در لیگ اروپا بود، فصل آینده پس از ۲۵ سال، در هیچ یک از رقابتهای اروپایی حضور ندارد.آخرین بار این اتفاق در سال ۱۹۹۶ برای توپچی ها رخ داده بود.

دو تیم منچستریوناید و ویارئال در حالی پنجم خرداد ماه در ورزشگاه گدانسک لهستان فینال لیگ اروپا را برگزار خواهند کرد که یوفا به طور رسمی مجوز حضور ۱۰هزار تماشاگر را برای حضور در ورزشگاه صادر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =