خدمات مراکز مشاوره امین رایگان است/ انجام تست روان‌سنجی به صورت آنلاین

معاون فرهنگی دانشجویی واحد تهران شرق گفت: دفاتر مشاوره امین در دانشگاه‌ها به جهت خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف به صورت رایگان تاسیس شدند.  این خدمات برای دانشجوها، همکاران و اساتید است.

 علی موسوی معاون فرهنگی واحد تهران شرق در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن اشاره به اینکه خدمات دفاتر مشاوره امین فقط در خصوص مسائل روانشناسی نیست، ادامه داد: دفاتر مشاوره امین در دانشگاه‌ها به جهت خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف به صورت رایگان تاسیس شدند.  این خدمات برای دانشجوها، همکاران و اساتید است.

موسوی در ادامه افزود: تصور این است که این مراکز صرفاً برای خدمات روانشناسی هستند؛ ولی اینطور نیست. در حقیقت مجموعه موضوعاتی را که می شود به دانشجوها خدمت رسانی کنیم، شامل می شود.

معاون فرهنگی واحد تهران شرق با معرفی مرکز مشاوره این واحد گفت: دکتر پورصالحی مدیر مرکز مشاوره واحد تهران شرق، مدیرگروه علمی روانشناسی دانشگاه است. در مرکز مشاوره بخش روانشناسی از اساتید هیئت علمی که خودشان هم مجوز سازمان نظام روانشناسی دارند، استفاده می‌کنیم. خدمات روانشناسی بیشتر در زمینه زوج درمانی، تربیت کودک، روابط پیش از ازدواج، مشاوره های ازدواج و انجام تست های استاندارد برای زوجین است. در بخش حقوقی، تغذیه، سوالات شرعی و فقهی و مشاوره تحصیلی با استفاده از اطلاعات اساتید هیئت علمی دانشگاه در زمینه های مختلف مشاوره داریم.

موسوی با اشاره به اینکه تعداد مراجعان به مراکز با توجه به شرایط بیماری کرونا کمتر نشده است، گفت: در ایام کرونا برای دانشجوهای جدیدالورود تست روانسنجی یا سلامت روان به صورت آنلاین گذاشتیم. این تستها را بدون نام و نشان تحویل دانشجوهای کانون روانشناسی می‌دهیم، آنها بررسی می‌کنند و اگر مورد حادی بود اعلام می‌شود در نهایت مرکز مشاور دانشجوها را دعوت می‌کند تا تحت درمان و مشاوره قرار گیرند.

وی با اشاره به نیت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی که ارائه خدمات به محیط زیست بومی خود است، افزود: با توجه به اینکه شهرستان قیامدشت منطقه ای کم برخوردار است؛ در فرهنگسرای قیامدشت با همکاری شهرداری قیامدشت، مرکز مشاوره در زمینه های مختلف راه اندازی کردیم که متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا، این موضوع ابتر ماند. یکی از برنامه‌های اصلی واحد تهران شرق این است که برای مرکز مشاوره دانشگاه مجوز نظام سازمان روانشناسی بگیریم و یک دفتر مستقر در خود واحد قیامدشت داشته باشیم. با توجه به اینکه قیامدشت منطقه محرومی است با هزینه خیلی کمتر از تعرفه های متفاوت، آنجا به خدمات بپردازیم.

معاون فرهنگی دانشجویی واحد تهران شرق ضمن اشاره به اینکه تعداد مراجعان ماهانه به ۵۰ نفر می رسد، اظهار کرد: عمده دغدغه دانشجویان مسائل تحصیلی، آموزشی، روانشناختی فردی، اضطراب و افسردگی است. در اولویت‌های بعدی مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره خانواده است.

موسوی در مورد نحوه ارائه خدمات در مرکز مشاوره امین گفت: ارائه خدمات مشاوره ای به شکل تلفنی است. سپس با تشخیص درمانگر تماس تصویری گرفته می‌شود و اگر درمانگر تشخیص بدهد، در مواقع ضروری، مراجعه به صورت حضوری انجام  می شود.

وی در مورد اینکه با توجه به فعالیت دفاتر مشاور امین در زمان برگزاری امتحانات برای کاهش استرس دانشجو چه برنامه ای انجام می شود، گفت: ترم قبل با کمک دانشجویان کانون روانشناسی یک جلسه لایو با عنوان «مدیریت استرس در ایام امتحانات» گذاشتیم. در این جلسه اساتید گپ و گفتی با دانشجوها به صورت لایو در بستر اینستاگرام داشتند. با توجه به اینکه استرس امتحانات به دلیل مجازی بودن چند برابر شده بود، بسیار راهگشا بود. این ترم نیز به همین شکل برگزار خواهد شد.  

معاون فرهنگی دانشجویی واحد تهران شرق گفت: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه آزاد قیامدشت با همکاری هیئت های مذهبی محله قیامدشت، در جوار مزار شهدا مراسم شب های قدر برگزار شد. اتفاق بسیار خوبی است. درهای دانشگاه تهران شرق به روی مردم باز شد و مردم توانستند مراسم شب قدر را با خیال راحت در فضای باز انجام بدهند.

موسوی در ادامه افزود: مجموعه پینت بال در دانشگاه آزاد تهران شرق درست شده است که به دنبال مجوز آن هستیم و به زودی صادر می‌شود. علاوه بر اینکه خود دانشجویان می توانند از مجموعه پینت بال استفاده کنند، جوانان قیامدشت نیز با توجه به اینکه منطقه محروم هستند می‌توانند از آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =