واحدهایی که خلاف سیاست‌های انتخاباتی دانشگاه عمل می‌کنند را معرفی کنید

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از مخالفت برخی مسئولان دانشگاهی با فعالیت انتخاباتی دانشجویان خبر داد که این موضوع با واکنش معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مواجه شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰ از تدوین سیاست های انتخاباتی برای فعالیت تشکل ها و اساتید این دانشگاه خبر داد.

جهان بین در خصوص سیاست‌های انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: در مقطع تبلیغات رسمی، حضور تمام افرادی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند با اطلاع ریاست واحد دانشگاهی در دانشگاه مجاز هست. این حضور می تواند در قالب های سخنرانی و تبیین مواضع، پرسش و پاسخ و مناظره باشد. حضور نمایندگان کاندیداها یا دیگران با تایید هیات نظارت در قالب سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره مجاز است.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی محکومین فتنه ۸۸نمی توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند.

جهان بین در بخش دیگری از سیاست‌های انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: قبل از ایام رسمی تبلیغات انتخاباتی، تبلیغ مستقیم ممنوع است.حضور افراد بدون تبلیغ مستقیم و در قالب سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره و با تایید هیات نظارت مجاز هست. هیئت نظارتها با رعایت عدالت، در چارچوب این ضوابط زمینه را برای طرح تمام سلایق و دیدگاهها و با هدف کمک به مشارکت حداکثری و شناخت و انتخاب اصلح در محیط دانشگاه فراهم آورند.

این درحالی است که، علی مظفری مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، نسبت به مخالفت برخی مسئولان واحدهای دانشگاه آزاد از فعالیت‌های انتخاباتی دانشجویان گلایه کرد.

مظفری در این خصوص گفت: نمی توان از نقش و تاثیر گذاری جنبش دانشجویی در مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری غافل شد یا آن را انکار کرد؛ اما در دوران کرونایی و تعطیلی دانشگاه‌ها این نقش قدری کم رنگ‌تر شده است. برخی از مسئولان واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی ممانعت می‌کنند از اینکه بسیج دانشجویی یا سایر تشکل‌های فعالیت انتخاباتی انجام دهند یا مناظراتی با حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها برگزار کنند.

صحبت‌های مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با واکنش فرزاد جهان بین مواجه شد و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در صفحه اینستاگرامی خود به این گفتگو واکنش نشان داد.

جهان بین در خصوص این مصاحبه در صفحه شخصی خود تشریح کرد: ضمن تشکر از عزیزان بسیج دانشجویی، تقاضا دارم به صورت مصداقی، واحدهایی که خلاف سیاستهای اعلامی انتخاباتی دانشگاه عمل می کنند و همکاری ندارند، عمومی یا خصوصی اعلام کنید که پس از بررسی حتما با این واحدها برخورد می کنیم.

کد خبر: 1095069

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =