ضبط دوربین‌های مدار بسته در تاسیسات هسته‌ای متوقف می‌شود/ عجله‌ای در مذاکرات نداریم

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ضبط دوربین‌های مدار بسته در تاسیسات هسته‌ای متوقف می شود. در مذاکرات وین لغو تمامی تحریم ها اهمیت دارد و مجلس شورای اسلامی به صورت همه جانبه بر این موضوع تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله نجابت عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش «وین نان نمی‌شود» که در تالار بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم وظیفه مطرح کردن مطالبات مردم را برعهده دارم. در مقاطعی قبل از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، موضوعاتی به غلط در جامعه مطرح شد و اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات گره زده شد.

وی افزود: ۸ سال با دولتی مواجه هستیم که با شعار رفع تحریم‌ها روی کار آمد و روزهای واپسین نیز بازهم شعار مذاکره و رفع تحریم می‌دهد. البته این موضوع اشکال از ماست که نتوانستیم به خوبی مسئله را در جامعه تبیین کنیم که دولت نتواند چنین بازی را آغاز کند. به همین دلیل مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق مذاکرات وین را رصد خواهد کرد و بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها نظارت می‌کند.

نجابت تصریح کرد: اگر تعهدات کشورهای غربی نسبت به لغو تحریم های ایران انجام نشود، روز سوم خرداد ضبط دوربین‌های مدار بسته در تاسیسات هسته ‌ای متوقف خواهد شد.‌در مذاکرات وین لغو تمامی تحریم ها اهمیت دارد و مجلس شورای اسلامی به صورت همه جانبه بر این موضوع تاکید کرده است. اینکه بگویند تحریم ها گام به گام لغو شود یا بخشی از تحریم‌ها لغو شود، هیچ موضوعیت نخواهد داشت. البته روند مذاکرات نشان می‌دهد پیشرفت زیادی هم در این زمینه حاصل نشده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اثرات ملموس اقتصادی بر اثر لغو تحریم ها، موضوعی است که مذاکره کنندگان باید به آن توجه داشته باشند. به همین دلیل اگر پس از لغو بخشی یا تمامی تحریم‌ها اثر ملموسی در معیشت و اقتصاد مردم حاصل نشود، برای مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش نخواهد بود. تعابیری مانند امضای کری تضمین است و این دست تعابیر، به هیچ وجه مورد قبول ما نیست.

وی با اشاره به لزوم راستی آزمایی لغو تحریم‌ها بیان کرد: راستی آزمایی لغو تحریم ‌ها نیز به صورت دقیق از سوی مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.‌اگر بتوانیم این موضوع را در جامعه جا بیاندازیم که لغو تحریم ها و اثرات آن نیازمند زمان است، به خوبی با افکار عمومی می توانیم بازی کنیم؛ مسئله2ای که دولت در این چندسال به دفعات متعدد آن را در دستور کار قرار داد و توانست پیروز انتخابات شود.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: کشور در ماجرای مذاکرات وین هیچ عجله ای ندارد و نباید داشته باشد. دولتی که نمی تواند قیمت مرغ را در سطوح مختلف مدیریت‌کند، چگونه می خواهد منافع ملی را در مذاکره با بیگانگان تامین کند؟ متاسفانه این دولت همواره به دنبال این بوده است که معیشت و اقتصاد را به تحریم ها گره بزند اما باید این را در جامعه تبیین کنیم که مشکلات کشور، ارتباطی با تحریم ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =