مجلس یازدهم در نظارت بر مذاکرات موفق نبوده است

نماینده مجلس درباره روند مذاکرات وین گفت: مجلس شورای اسلامی یازدهم در نظارت بر مذاکرات موفق نبوده است و هیچ موفقیتی بیشتری نسبت به مجلس دهم نداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ همایش دانشجویی «وین نان نمی‌شود» بعد از ظهر امروز در مجتمع دانشجویی ۱۳ آبان برگزار شد.حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در این همایش با اشاره به روز قدس اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیست که به وجود آمد، گروه‌های مقاومت تشکیل شدند و راه حل را در مقاومت دیدند. 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر  مشخص شده که چگونه باید برای مقابله با جریان استکبار وارد صحنه شویم، گفت: در مقابل جریان مقاومت، جریانی شکل گرفته که باید با استکبار مذاکره کرد و با گفت و شنود مشکلات را حل کرد.

وی عنوان کرد: برخی گمان می‌کنند افرادی که خواهان مذاکره هستند، به انقلاب خیانت می‌کنند؛ در صورتی که این افراد اتفاقا قصد خدمت به انقلاب را دارند و فکر می‌کنند مذاکره باعث پیشرفت نظام می‌شود. 

پژمانفر با تاکید بر اینکه مجلس نهم به معنای واقعی در برابر تصویب برجام ایستادگی کرد، گفت: متاسفانه برخی افراد فکر می‌کنند ما باید اعتماد آمریکا را جلب کنیم چرا که ما سفارت آمریکا را گرفتیم و پرچم این کشور را آتش می‌زنیم؛ پس حق دارند به ما شک داشته باشند.

وی اضافه کرد: دولت روحانی هشت سال است که می‌گوید تنها راه نجات کشور مذاکره با آمریکا و اروپا است در حالی که در این سال‌ها فرصت‌های کشور را نابود کرد.

پژمانفر عنوان کرد: دولت باعث شد در بسیاری از حوزه‌ها که کشور استقلال کامل داشت، وابسته شود. به عنوان مثال ایران در گندم خودکفا بود؛ اما الان وابسته است و باید گندم کشور را وارد کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان با به خطر انداختن امنیت غذایی به دنبال به زانو درآوردن ایران هستند و متاسفانه برخی افراد ناخواسته در زمین دشمن، بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت و دوستداران غرب توانستند به تمام اقشار جامعه القا کنند که راه حل تمام مشکلات در مذاکرات خلاصه می‌شود. برخی افراد در ابتدای مذاکرات، انقلابی‌ها را عامل به ثمر نرساندن برجام می‌دانستند. در حالی که در همان زمان پدر خوانده‌های جریان اصلاح‌طلب مخالف برجام و مذاکرات بودند.

پژمانفر دربار نظارت مجلس بر مذاکرات وین اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی یازدهم در نظارت بر مذاکرات موفق نبوده است و هیچ موفقیتی بیشتری نسبت به مجلس دهم نداشته است.نمایندگان مجلس شورای اسلامی به درستی بر برجام و مذاکرات نظارت نداشتند و البته از آنها انتظار نظارت درست را هم نداشتیم.

وی ادامه داد: مجلس مخالف سفر گروسی رییس آژانس انرژی اتمی بود؛ اما شورای عالی امنیت ملی نزد رهبری رفت و اجازه فرصت مجدد برای ۳ ماه مذاکرات را گرفت.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم می‌دانند که تیم مذاکره کننده به وین نرفته که تحریم‌ها را لغو کند، بلکه تلاش دارد که شاید بتواند بخشی از تحریم‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =