آقای غیرقابل پیش بینی؛ کیانوش در انتظار تصمیم IWF

کیانوش رستمی دارنده مدال طلا و نقره المپیک از حضور در آخرین مرحله گزینشی المپیک انصراف داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ در حالیکه مسابقات کلمبیا برای کیانوش رستمی و سهراب مرادی، دو وزنه بردار طلایی ایران در المپیک ریو، آخرین شانس کسب سهمیه محسوب میشد، رستمی در یک اقدام غیرقابل پیش بینی از حضور در مسابقات کلمبیا انصراف داد، تا شرایط حضورش در توکیو پیچیده تر از قبل شود.

کیانوش رستمی

در حالیکه قرار بود ساعت ۳ بامداد فردا، کیانوش رستمی به همراه سهراب مرادی و محمدحسین برخواه ایران را به قصد کلمبیا و حضور در آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک ترک کنند به یکباره رستمی به مربی خود اعلام کرده که در این مسابقات شرکت نخواهد کرد.گویا کیانوش در محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند، طی جلسه ای با جلود نایب رئیس IWF و علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران، از مسئولین IWF خواسته که امتیاز او در مسابقات گزینشی سوئیس محاسبه شود. علیرغم حضور رستمی در رقابتهای سوئیس،به دلیل اینکه رستمی بعد از مهلت مقرر قانونی در مسابقات ثبت نام کرده بود،هیچ امتیازی برای او منظور نشده است و اکنون کیانوش خواستار بازگرداندن امتیازات مسابقات بین المللی سوئیس میباشد.

سهراب مرادی

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶، در مسابقات گزینشی سوئیس که آبان ماه نود وهشت برگزار شد، به دلیل آسیب دیدگی،کمترین وزنه ها را انتخاب کرد و عملکرد ضعیف او در مسابقات سوئیس،امتیاز سهراب را به شدت پایین آورد.مرادی در مسابقات گزینشی کلمبیا باید به حد نصاب ۳۸۸ کیلوگرم در مجموع برسد تا به عنوان برترین وزنه بردار قاره سهمیه را کسب کند.سهراب مرادی ساعت ۳ بامداد یکشنبه ایران را به مقصد کلمبیا ترک میکند.

اعتراض فدراسیون

فدراسیون وزنه برداری ایران در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند، نسبت به عدم منظور امتیاز کیانوش رستمی در مسابقات گزینشی سوئیس به IWF اعتراض کرد و خواستار محاسبه امتیازات رستمی در سوئیس شد. همچنین فدراسیون ایران از فدراسیون جهانی درخواست کرده که مسابقات گزینشی کلمبیا برای سهراب مرادی جایگزین مسابقات سوئیس شود.

اگر IWF اعتراض ایران را بپذیرد رستمی و مرادی در جمع ورزشکاران برتر دسته ۹۶ کیلوگرم قرار خواهند گرفت و سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد، در غیر این صورت کیانوش رستمی با انصراف از مسابقات گزینشی کلمبیا، زودتر از تصور با آوردگاه المپیک خداحافظی میکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =