اف سی هالیوود پنج ستاره شد

بایرن مونیخ در فاصله دو هفته مانده به پایان بوندس لیگا، برای نهمین سال پیاپی قهرمان بوندس لیگا شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ بایرن مونیخ با پیروزی پر گل برابر مونشن گلادباخ، در فاصله دو هفته تا پایان فصل، قهرمانی خود را قطعی کرد تا هانس دیتر فلیک سرمربی این تیم، با فتح کسب جام، این تیم را در پایان فصل ترک کند.

۹ سال قهرمانی

این قهرمانی نهمین قهرمانی پیاپی بایرن در بوندس لیگا محسوب میشود.آخرین بار دورتمند با هدایت یورگن کلوپ در سال ۲۰۱۲ فاتح آلمان شد.در این ۹ سال بایرن با چهار مربی مختلف بوندس لیگا را فتح کرد. در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ با یوپ هاینکس، ۲۰۱۵،۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ با پپ گواردیولا،۲۰۱۷ با کارلو آنچلوتی،۲۰۱۹ با نیکو کواچ و در دو فصل اخیر نیز باواریایی ها با هدایت هانسی فلیک به عنوان قهرمانی بوندس لیگا رسیدند.

۳۰ یا ۳۱

این قهرمانی سی امین قهرمانی بایرن در بوندس لیگا محسوب میشود.البته باواریایی‌ها اولین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی قهرمان آلمان شدند، ولی به دلیل اینکه مسابقات آلمان تحت عنوان لیگ سراسری آلمان برگزار میشد، اولین قهرمانی بایرن در سال ۱۹۳۲ جزو قهرمانی های بایرن در بوندس لیگا به شمار نمیرود.بنابراین میتوان گفت این قهرمانی سی و یکمین قهرمانی بایرنی ها در تاریخ لیگ آلمان و سی امین قهرمانی آنها در بوندس لیگا محسوب میشود.

بایرن ۳۰، تمام تیم های آلمان ۲۸

بایرن در حالی سی امین قهرمانی خود را در بوندس لیگا جشن می‌گیرد که ما بقی تیم‌های فوتبال آلمان در مجموع ۲۸ بار موفق به فتح بوندس لیگا شده اند.لیست تعداد قهرمانی‌های تیم‌های آلمان در بوندس لیگا به این شرح است:
بایرن مونیخ ۳۰ قهرمانی
بورسیا دورتمند، مونشن گلادباخ ۵ قهرمانی
وردربرمن ۴ قهرمانی
هامبورگ، اشتوتگارت ۳ قهرمانی
کایزرسلاترن، اف سی کلن ۲ قهرمانی
مونیخ ۱۸۶۰ ، برانشوایگ ، ولفسبورگ و نورنبرگ ۱ قهرمانی

بایرن به یووه رسید

بایرن مونیخ با این قهرمانی نهمین بار پیاپی قهرمان لیگ آلمان شد و در تعداد قهرمانی‌های متوالی به رکورد یوونتوس رسید.دو تیم بایرن و یوونتوس با ۹ قهرمانی پیاپی رکورددار بیشترین قهرمانی متوالی در لیگ محسوب میشوند.همچنین المپیک لیون با ۷ قهرمانی متوالی، رئال مادرید با ۵ قهرمانی متوالی و منچستریونایتد با ۳ قهرمانی متوالی رکوردداران پنج لیگ معتبر اروپا به شمار میروند.

آلابا و مولر ۱۰ تایی شدند

با این قهرمانی داوید آلابا و توماس مولر به رکورد ۱۰ قهرمانی در بوندس لیگا رسیدند و از رکورد ۹ قهرمانی فرانک ریبری در این مسابقات عبور کردند.همچنین نویر، بواتنگ و خاوی مارتینز هم با کسب نهمین قهرمانی به رکورد ریبری رسیدند.آلابا و مولر علاوه بر این ۹ قهرمانی در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار به همراه بایرن لوئیس فن خال قهرمان بوندس لیگا شدند.

لوا در آستانه رسیدن به بمب افکن

در جریان پیروزی شش بر صفر بایرن برابر گلادباخ که منجر به نهمین قهرمانی بایرن در بوندس لیگا شد،لواندوفسکی مهاجم لهستانی باواریایی‌ها موفق به ثبت هتریک شد.لوا با این هتریک با ۳۹ گل زده در این فصل آقای گلی خود را تثبیت کرد و تا رسیدن به رکورد افسانه ای گرد مولر تنها یک گل فاصله دارد.گرد مولر افسانه ای در سال ۱۹۷۲ موفق به زدن ۴۰ گل در یک فصل شده بود و حالا لوا در دو بازی باقیمانده این شانس را دارد که از رکورد بمب افکن عبور کند.همچنین این ششمین عنوان آقای گلی لوا در بوندس لیگا محسوب میشود و او را به رکورد هفت آقای گلی گرد مولر در بوندس لیگا نزدیکتر میکند. پیش تر لوا در سال ۲۰۱۴ با دورتمند، و در سالهای ۲۰۱۶، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با بایرن موفق به کسب عنوان آقای گلی مسابقات شده بود.

آقای همیشه قهرمان

کینگزلی کومان وینگر ۲۵ ساله بایرن، در تمام سالهای حضورش در فوتبال حرفه ای،قهرمان لیگ شده است.این قهرمانی نهمین قهرمانی این وینگر فرانسوی محسوب میشود.کومان در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با پاری سن ژرمن قهرمان لوشامپیونه شد، در سال ۲۰۱۵ به همراه یوونتوس اسکودتو را فتح کرد و در سالهای ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز به همراه بایرن قهرمان بوندس لیگا شده است.

بر اساس سیستم رسمی ستاره گذاری در فوتبال آلمان، تیم های قهرمان بوندس لیگا با کسب ستاره از سایر تیم‌ها متمایز میشوند.در آلمان تیم‌ها با سه عنوان قهرمانی در بوندس لیگا ستاره اول را کسب خواهند کرد، با کسب پنج قهرمانی ستاره دوم را دریافت میکنند، با ده قهرمانی ستاره ی سوم، با بیست قهرمانی ستاره ی چهارم و با سی قهرمانی به ستاره پنجم دست خواهند یافت.در این قانون تنها قهرمانی تیم‌ها در بوندس لیگا( از ۱۹۶۳ ) محاسبه میشود.بدین ترتیب اف سی هالیوود با کسب سی امین عنوان قهرمانی بوندس لیگا، از فصل آینده ستاره پنجم را روی لوگوی خود درج خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =