رسالت معلمی سنگین و ارزشمند است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: رسالت معلمی سنگین بوده اما ارزشمند است. در واقع فرزندان بهترین ثروت و سرمایه خانوادها هستند که باید دغدغه تربیت درک، نیاز جامعه برای تربیت نسل جدید احساس و با عشق پاک معلمی به امر مهم تعلیم و تربیت پرداخته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ همایش مجازی تجلیل از معلمان مدارس و اساتید دانشکده‌های مهارتی سما با موضوع «بصیرت، تحول و تربیت» به همت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

فرشته حشمتیان، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته معلم از تلاش همکاران در سطح مدارس و دانشکدههای مهارتی سما  قدردانی کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری همایش گفت: این همایش بر اساس نگاه معلم و فیلسوف شهید مطهری که بر ضرورت اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی برای تربیت فرزندان تأکید داشته‌اند، برگزار شد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه لازمه موفقیت در رسالت عظیم معلمی شناخت است، خاطرنشان کرد: موضوع همایش «بصیرت، تحول و تربیت» بوده و گویای انتظار این معاونت از همکاران دلسوز و پرتلاش است، زیرا لازمه موفقیت در رسالت عظیم معلمی شناخت است.

حشمتیان گفت: به هرحال در جامعه اسلامی زیر نظر دین مبین اسلام به‌عنوان جامع‌ترین دین الهی و بهره‌گیری از قرآن کریم وظیفه داریم که اسلامی‌ترین روش‌های تربیتی را در تعلیم و تربیت فرزندان و نسل آینده کشور به‌کار بگیریم. رسالت معلمی سنگین بوده اما ارزشمند است. در واقع فرزندان بهترین ثروت و سرمایه خانوادها هستند که باید دغدغه تربیت درک شود، نیاز جامعه برای تربیت نسل جدید احساس شود و با عشق پاک معلمی به امر مهم تعلیم و تربیت پرداخته شود.

وی افزود: در این مسیر ضروری است که برنامه‌های تحولی اجرا شود. زیرا تحول در برنامه‌های هدفمند زمینه‌ساز تربیت مؤثر و ماندگار برای آینده‌سازان جامعه اسلامی خواهند بود. با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک نهاد انقلابی هدفمند در امر مهم تعلیم و تربیت است، یقیناً علاوه بر اجرای سیاست‌های ابلاغی و اسناد بالادستی توجه به نکات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید مقام معظم رهبری در موضوع تربیت جوان انقلابی متعهد و متخصص در اولویت برنامه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان را مهم دانسته و در همین راستا تحول در برنامه‌های سال جدید از جمله اولویت‌هاست.

حشمتیان خطاب به معلمان حاضر در همایش گفت: در حوزه معاونت سمای تهران با همراهی، همدلی و تلاش بیش از پیش شما همکاران عزیز این هدف تحقق خواهد یافت. با توجه به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها امیدواریم در سال تحصیلی جدید شاهد تربیتی برخاسته از تحول بر مبنای بصیرت دینی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =