سومین رقابت کشوری کرسی آزاداندیشی در حوزه فرهنگی برگزار شد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در سومین رقابت از مرحله مقدماتی کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی به موفقیت رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در سومین رقابت از مرحله مقدماتی کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، مانند دو رقابت گذشته به موفقیت رسید.

این رویداد ملی در حوزه «فرهنگی» با موضوع «ممیزی کتاب راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از اندیشه‌های مخرب نیست» بین دو تیم برگزیده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به‌عنوان گروه منتقد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به‌عنوان گروه موافق برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در حاشیه این رقابت درباره نتیجه این رقابت اظهار کرد: دو گروه موافق و منتقد درباره موضوع مورد رقابت به بحث و تبادل‌نظر پرداخته و در نهایت مباحث مطرح‌شده با حضور کارشناسان و متخصصان این رشته مورد داوری قرار گرفت و تیم منتقد (کرمانشاه) با امتیاز ۱۸.۲۸ در مقابل امتیاز ۱۲.۴۰ تیم موافق (ایلام) برنده این رقابت شد.

سومین موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در رقابت کرسی‌های آزاداندیشی

سیدمهدی صفوی خلاصه دیدگاه گروه منتقد (کرمانشاه) درباره «ممیزی کتاب راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از اندیشه‌های مخرب نیست» را به این شرح عنوان کرد: تیم دانشجویی «فردا در پرتو افکار خوب» متشکل از دانشجویان مقطع دکتری مدیریت تربیت‌بدنی و مقطع کارشناسی ارشد رفتار حرکتی آموزش تربیت‌بدنی از دانشکده تربیت‌بدنی واحد کرمانشاه با بیان موضوعاتی از پیشینه ممیزی در جهان و تاریخچه پیدایش ممیزی از دوران قاجاریه به شکل ابتدایی و شکل‌گیری رسمی آن در دهه ۶۰ با شرح مزایا و مانع‌زدایی‌های آن گفت و با استناد به آیات قرآنی در راستای محکمات و متشابهات و موضوع آزادی که همواره با مقیدات همراه بوده و نیز اینکه آزادی هم عقلانی و هم منطقی است، توضیحاتی ارائه کرد.

وی اضافه کرد: استناد به صحبت‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بر تأکید بر اجرای صحیح ممیزی‌ها با گماردن افراد متخصص در هر حیطه و سلیقه‌ای کار نکردن مسئولان و فراتر از چارچوب قانونی رفتن و تأکید بر ممیزی‌بودن در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و دینی و ... نیز از دیگر موضوعات مطرح‌شده توسط این گروه بود تا درنهایت قالبی برای ثبات ارزش‌ها و شخصیت افراد در هر جایگاهی و هر موقعیت باشد. در ادامه دفع موانع مقابله با ممیزی و بیان راهکارهایی برای اصلاح و تقویت ممیزی، نقد سالم ممیزی کتاب با استفاده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095128

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =