عملکرد هشت ساله دولت مایه دلسردی مردم شده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملکرد هشت ساله دولت مایه دلسردی مردم شده و امروز رای دهندگان به روحانی پشیمان هستند، اما اگر مردم خواستار بهتر شدن وضعیت هستند باید در انتخابات شرکت کنند.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص چگونگی مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و فضای سیاسی مناسب برای مهیا شدن شرایط مشارکت بالای مردم، اظهار داشت: عملکرد هشت ساله دولت روحانی مایه دلسردی مردم شده است و امروز رای دهندگان به روحانی پشیمان هستند.

وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی نیز بر این باورهستند که به دلیل نبود زمینه ای برای پیروزی جناح چپ، اصلاح طلب ها برعدم مشارکت تاکید می کنند.

ابیانه افزود: مردم باید بدانند قرار نیست آرای صندوق های رای به نفع نامزدی باشد؛ چرا که نفع کاندیدا مطرح نیست. مسئله انتخابات برای حفظ و افزودن به مصالح و منافع کشور است و باید به جهت آبادانی و گسترش کشور از هر سوی چه علمی و چه عمرانی رای داد و مشارکت کرد، چراکه منافع کشور در دستان رئیس جمهور خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر هشیاری مردم در انتخابات تصریح کرد: کسانی که در انتخابات شرکت نمیکنند بدانند حق رای خود را به شرکت کنندگان می سپارند. مردم باید هشیار باشند که فریب شعار های پوچ را نخورند و با شرکت در انتخابات  بهترین کاندیدا را از بین گزینه ها انتخاب کنند چرا که بیت المال در دست او خواهد بود.

وی  افزود: مردم باید بیت المال را نه به عنوان دارایی دولت بلکه حق خود بدانند و پیگیر صرف کردن بیت المال در کشور باشند؛ با شرکت نکردن در انتخابات  جز دشمنان هیچکس سودی نخواهد برد.

ابیانه با بیان اینکه مذاکرات وین در راستای تغییر وضعیت به نفع اصلاح طلب ها است، اظهارداشت: انتصاب رئیس جمهور با حد اقل آرا  با روی صحنه آمدن رئیس جمهوری با حداکثر ارا تفاوتی ندارد اما از نظر بین المللی حضور مردم در پای صندوق ها بسیاری از توطئه ها خصوصا تحریم ها را خنثی خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: اگر مردم خواستار بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور هستند باید در انتخابات شرکت کنند. شرکت مردم در انتخابات به نفع خود ملت و کشور است.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که در شرایط توطئه ها و شرایط طوفانی فعلی نمی توانیم بی حرکت بمانیم و همه در برابر بهبود اوضاع مسئول هستیم و باید به وظیفه خود در ابعاد مختلف عمل کنیم.

ابیانه گفت: در انتخابات باید به  متدین و خدا ترس بودن کاندیدای مورد نظر دقت کرد چرا که سیستم های نظارتی کامل و درست عمل نمی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باید توجه شود که آن فرد فساد پذیر نباشد و اجازه ندهد اطرافیانش فساد انگیز باشند. یکی از وظایف رسانه ها این است که مردم یقین داشته باشند  قهر با صندوق ها نتیجه ای ندارد.

وی بیان کرد: اگرمردم تاثیر رای خود را بدانند و تحت تاثیر اصلاح طلب ها و بیگانگان قرار نگیرند  در انتخابات شرکت خواهند کرد.

ابیانه اظهارکرد: در انتخابات کسانی که با علم بر رد صلاحیت خود اعلام کاندیداتوری می کنند، در حقیقت استراتژی اصلاح طلب ها برای توجیه شکست خود در انتخابات را مهیا می کنند.

این عضو انجمن علوم راهبردی با بیان اینکه درک صحیح از اوضاع در رای مردم تاثیر گذار خواهد بود، ادامه داد: اگر مردم اوضاع را درک کنند رای دهی بیشتر خواهد شد. رسانه ها در این درک نقش مهمی دارند که به مردم توضیح داده شود که نقش مهمی در سرنوشت کشور دارند.

وی در خصوص تاثیر منفی رسانه های خارجی بر فضای انتخابات در کشور، تصریح کرد: مردم شاهد هستند که دشمنان درانتخابات گذشته با  حمایت از اصلاح طلب ها سعی در جمع آوری آرای مردم بودند که  باید به این قضایا توجه کرد.

ابیانه تصریح کرد: مردم برای انتخاب بهتر می توانند به  بیانات اخیررهبری دقت کنند که گفته اند اگر دیدید کسی مورد حمایت بیگانگان قرار گرفته، بدانید که در مسیر اشتباهی است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در خصوص معیار های انتخاب برای رای دهی بیان داشت: یکی از معیار های روشن این است که مردم باید به کسی رای بدهند که دشمن از مدیر شدن او ناراحت رای بدهند نه کاندیدی که دشمن از مدیر شدن او خوشحال خواهد شد. کاندیدای مناسب باید سابقه سلامت در کار خود و فامیل خود داشته باشد و از فساد هم جناحی خود انتقاد کند.

وی ادامه داد: کاندیدای مورد نظر باید نسبت به مسائل کشور اشراف داشته و راه حل داشته باشد و در هر حوزه تخصصی از نیروهای قوی تر از خود مشورت بگیرد، دشمن شناس باشد و بتواند با سایر قوا تعامل داشته باشد؛ همچنین مشکلات مدیریتی خود را با فرافکنی پنهان نکند.

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: البته توقعات باید حد معمول داشته باشد اما اگر کاندیدایی شعار اقتصادی میدهد باید منابع مالی خود را مشخص کند، مردم نیز باید به این صورت عمل کنند و فریب وعده های پوچ را نخورند.

کد خبر: 1095147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =