سرمایه گذاری جهانی در زیرساخت های فضایی به ۲۵.۶ میلیارد دلار رسید

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به انتشار آمارهای جهانی در خصوص سرمایه گذاری در زیرساخت های فضایی گفت: جمع سرمایه گذاری شرکت های فضایی در سال ۲۰۲۰ به ۲۵.۶ میلیارد دلار رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مرتضی براری در اینستاگرام با اشاره به آمار جهانی از سرمایه گذاری در حوزه فناوری فضایی گفت: علیرغم اینکه انتظار می‌رفت سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های فضایی در اثر همه‌گیری کرونا آسیب جدی ببیند اما سال ۲۰۲۰ با ۸.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در خرید سهام شرکت‌های فضایی، این رکورد شکست.

سرمایه گذاری جهانی در زیرساخت های فضایی به ۲۵.۶ میلیارد دلار رسید

وی گفت: تنها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و به رغم شیوع جهانی ویروس کرونا، ۵.۷ میلیارد دلار در ۸۰ شرکت فضایی در جهان سرمایه گذاری شد و جمع سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ به ۲۵.۶ میلیارد دلار رسید.

رسید.

سرمایه گذاری جهانی در زیرساخت های فضایی به ۲۵.۶ میلیارد دلار رسید

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری خطرپذیر هم ۱۵.۷ میلیارد دلار در ۲۵۲ شرکت فضایی در این سال سرمایه گذاری کردند که ۶ درصد کل سرمایه گذاری خطرپذیر را به خود اختصاص داده که بسیار قابل توجه است.

براری با اشاره به رشد بی سابقه نوآوری و کارآفرینی در تمام حوزه‌های علمی و کسب و کاری در دهه اخیر، ادامه داد: خوشبختانه حضور کارآفرینان خلاق با ایده‌های نوآورانه در حوزه فضایی نیز پویایی و انرژی دوچندان را در این عرصه به همراه داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =