کتابخانه واحد بندرعباس به نام شهید «خلیل تختی نژاد» مزین شد

به همت معاون فرهنگی و با حضور مسئولان و روسای دانشگاه های آزاد استان هرمزگان به مناسبت سالروز شهادت شهید خلیل تختی نژاد از شهدای مدافع حرم، از خانواده ی این شهید سرافزاز تجلیل و کتابخانه شماره دو بندرعباس نیز به نام این شهید سرافراز نامگذاری و مزین شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در آیین تجلیل از خانواده این شهید سرافراز، شهدا را از سرمایه های ملی و دینی دانست که وجودشان همواره مورد خیر و برکت بوده و در طول انقلاب، قطره قطره خونشان بیمه کننده امنیت، آرامش و رفاه شهروندان بوده است.

احسان کامرانی با تاکید بر اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، افزود:   اگر جانفشانی این شهدا در مراحل مختلف این انقلاب نبود، بدون شک وضعیت امروز بر جامعه حاکم نبود و دشمن با قدرت بیشتری به تاخت و تاز خود ادامه می داد.

وی با بیان اینکه شهید خلیل تختی نژاد و سایر شهدای حرم، با مقاومت و صلابت، ریشه داعش را خشکانند و امنیت و آرامش را در بیرون مرزهای ایران اسلامی به ما هدیه کردند که باید امروز قدر این نعمت ها را بیشتر از گذشته بدانیم و مدیون این عزیزان باشیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، با قدردانی از خانواده شهید تختی نژاد نامگذاری این کتابخانه را بنام این شهید سرافراز کمترین خدمت در مقابل پاسداشت خون این شهید است و بدون شک در آینده، دانشجویان با الهام از راه و روش این شهید سربلند، به عنوان رهروان این شهدا، آرمان های شهدا  را به عنوان چراغ راهشان برمی گزینند و در جهت خدمت به اسلام و ایران وارد میدان می شوند.

 این مقام مسئول، اضافه کرد: این نامگذاری یک نامگذاری ساده نیست  زیرا خون این شهیدان  جوان نخبه، یک حرکت فرهنگی را برای اتحادمسلمانان در راستای برافراشته شدن  پرچم توحیدوحق علیه باطل رقم می زند و این کتابخانه بعنوان یک مرکز علمی، بنام این شهیدمدافع حرم که نخبه علمی و اهل علم ودانش نیز بودند، به طور حتم دانشجویان را بیش ازپیش علاقه مند به علم وپژوهش ومطالعه وپیروی ازمسلک آن یزرگوار می کند.

پدر شهید خلیل تختی نژاد نیز در این مراسم، این شهید را  از رهروان سردارشهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت:او همچون فرمانده اش خونین بال برای حفظ امنیت مسلمانان ورضایت خداوند تبارک وتعالی به دیار حق شتافت تا امنیت را برای وطن به ارمغان بیاورد و چراغ راهی باشد برای ما بازماندگان از حلاوت شهادت، تا پیروان راسخی برای انقلاب و مقام معظم رهبری باشیم.

محمد تختی نژاد، با بیان اینکه فرزندم پس از فراغت از تحصیل از دانشگاه امام حسین (ع) در حالی که می توانست درحوزه علم وارد میدان شود اما ترجیح داد تا به میدان جهاد و جنگ علیه داعش وارد شود و یاران انقلاب را در این مسیر خطیر همراهی کند.

وی شهدا را نخبگان علمی دانست که اکثریت آنان با توجه به داشتن استعدادهای درخشان در عرصه های علمی، ولی میدان جهارد را به عنوان گزینه اول برگزیدند و حفاظت از دین و جان مسلمانان را در این برهه حساس بر جان، مال و خانواده خود ترجیح دادند.

پدر شهید با یادآوری اینکه داعش ساخته دست غرب بود و آمده بود تا با دلارهای آل سعود و آمریکای خبیث و رژیم اشغالگر صهیونیستی ریشه اسلام را بخشکاند اما به همت جانفشانی جوانان، نسخه نابودی او  به دست جوانان غیور و سربلند وطن پیچیده شد و آنان یا به درک واصل شدند و یا در گوشه ای خزیده اند و عمر ذلت بار خود را می گذرانند.

محمد تختی نژاد با اشاره به وصیت نامه این شهید سرفراز گفت: این شهید قبل از رفتن به میدان جنگ برای دفاع از حریم حرم وصیت نامه خود را در گوشه ای از منزل در میان کتب خود گذارده بود و در آن وصیت نامه علاوه بر تاکید بر جوانان برای ادامه حرکت مسیر انقلاب یادآور شده بود که بعد از شهادتم، دیه عمر مرا صرف فرهنگ و آموزش های قرآنی، فقرا، مسجد و سایر امور خیریه در مسیر انقلاب بگذارید و این نگاه و اندیشه والای آن شهید بود.

معاون فرهنگی دانشگاه  نیز در این آیین با قدردانی از پدر شهید خلیل تختی نژاد که دعوت دانشگاهیان را پذیرفتند و در این مراسم حضور یافتند، گفت: افتخار ما گرامی داشت یاد و خاطره شهیدانی است که به حق رو انصاف از همه چیز خود گذشتند تا آرامش و امنیت را برای ما هدیه کنند.

محمود صباحی زاده، شهید تختی نژاد را از شهدای نخبه و عالی قدر بندرعباس خواند که در میدان مبارزه نیز چون میدان علم، از صلابت، ایثار و از خودگذشتگی بالایی برخوردار بود و این عشق به امام، انقلاب، رهبری و مردم ایران باعث شد تا او آستین همت برای مبارزه با داعش بالا بزند و برای امنیت ما وارد میدان مبارزه شود.

وی از خانواده شهید تختی نژاد و مسئولان دانشگاه که با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند  و در آیین بازدید از کتابخانه شهید خلیل تختی نژاد جمع را همراهی نمودند قدردانی کرد.

مادر شهید تختی نژاد در آیین بازدید از کتابخانه ی دانشگاه که بنام فرزند شهیدش نامگذاری شده بود، تصویری از تمثال فرزند شهیدش  و کتابی مصور از قهرمانی های این دلاور شهید و وصیت نامه آن را به کتابخانه دانشگاه هدیه کرد  و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز با اهدا لوح سپاس از تلاش ها و همت بالای پدر و مادر شهید تختی نژاد، قدردانی کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1095190

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =