طرح پویش و دانشگاهِ پشتیبان تولید، از مطالبات مقام معظم رهبری است

نخستین جلسه چگونگی اجرای طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با حضور دکتر اصغر کشت‌کار، سرپرست این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در این جلسه که به صورت مجازی و با حضور استادان، صاحب نظران و فعالان حوزه‌ی پژوهش و کارآفرینی برگزار شد، دکتر پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مهندس جمالزاده از صاحب نظران در حوزه‌ی آموزش‌های شغل محور به عنوان سخنران مدعو مطالبی ارائه کردند.

کشت‌کار در این نشست مجازی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و تبریک روز معلم در سخنانی به اهداف برگزاری این جلسه اشاره کرد و گفت: این جلسه برای هم اندیشی، ارائه‌ی راهکار و استفاده از نظرات، پیشنهادات استادان و شنیدن تجارب ارزشمند دانشگاه‌های دیگر برای اجرای بهتر فاز دوم طرح پویش و دانشگاه پشتیبان تولید برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسه قرار است از تجربیات دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اصفهان (خوراسگان) استفاده کنیم و امیدواریم با تعامل و همکاری دوجانبه و استفاده از تجربیات واحدهایی هم چون اصفهان بتوانیم در جهت اجرای بهتر این طرح که از مطالبات مقام معظم رهبری نیز می‌باشد؛ گام‌های بسیار خوبی برداریم.

دکتر کشت‌کار یادآور شد: باید ضمن بررسی دقیق وضعیت بازار خدمات و صنعت استان و منطقه، ببینیم صنعت در چه حوزه‌هایی نیاز به پشتیبانی دانشگاه دارد تا براساس ارزیابی درست به این موضوع بپردازیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: در همین خصوص باید با تشکیل کارگروهی ویژه به بررسی ظرفیت‌های تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در صنعت استان پرداخته و ضمن شناسایی نقاط ضعف در جهت رفع موانع تولید که شعار امسال مقام معظم رهبری نیز می‌باشد، گام برداشت.

وی با تشکر از دکتر محمد دوسرانیان مقدم، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای برگزاری این جلسه، گفت: استفاده از تجارب سازمان‌ها و نهادهای دیگر، آموزش و بازاریابی می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.

سپس پیام نجفی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اصفهان (خوراسگان) ضمن تشکر از دعوت کشت‌کار برای برگزاری این مراسم مجازی و با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و تبریک روز معلم در سخنانی به چگونگی اجرای طرح پویش در این استان اشاره کرد و گفت: در بازدید دکتر طهرانچی در دو سال قبل از دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، با حضور ایشان تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با اتاق بازرگانی استان به امضاء رسید و قرار شد جلساتی با صنایع استان اصفهان داشته باشیم.

وی افزود: در جلسات متعدد با صنایع استان اصفهان متوجه این موضوع شدیم که فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها وقتی جذب صنایع می‌شوند مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بتوانند خود را با شرایط کار در صنایع وِقف داده و برای صنایع مفید واقع شوند، چرا که آموخته‌های آنان بیشتر تئوری بوده و به صورت عملی و کاربردی در دانشگاه‌ها، آموزش مناسب و مهارت آموزی درستی به این فارغ التحصیلان ارائه نشده است.

نجفی تصریح کرد: بر همین اساس ما از مدیران آموزش صنایع دعوت کردیم تا با ارائه نظرات و پیشنهادات، در گنجاندن مطالب مورد نیاز و کاربردی دانشجویان در سرفصل دروس ما را یاری کنند و خوشبختانه در این خصوص نتایج بسیار خوبی به دست آمد.

وی با اظهار آمادگی برای انتقال تجربیات عملی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: مطمئنا با توجه به افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، وجود زیرساخت‌های مناسب و پیگیری‌های دکتر کشت‌کار برای اجرای مناسب این طرح، در آینده‌ای نزدیک این دانشگاه به عنوان دانشگاهی سرآمد و نمونه در بین واحدهای کشور در خصوص اجرای طرح پویش و دانشگاه پشتیبان تولید معرفی خواهد شد.

محمد دوسرانیان مقدم، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دبیر این جلسه نیز در خصوص چگونگی اجرای طرح پویش در این دانشگاه مطالبی ارائه داد.

 جمال زاده، یکی از صاحب نظران در امور آموزش های شغل محور نیز در سخنانی گفت: موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه از سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها مطرح شده و در سال‌های اخیر با تاسیس و راه اندازی مراکز رشد و فن آوری و شرکت‌های دانش بنیان، حرکت‌های خوبی در این جهت شکل گرفته است.

وی افزود: پس از ارزیابی‌ها مشخص شد که دانشگاه‌ها می‌توانند در موضوع مدیریت تولید از نظر نرم افزاری مشارکت بیشتری با صنعت داشته باشند و درگیر شدن دانشگاه‌ها در زمینه‌های سخت افزاری زمان، سرمایه و انرژی زیادی را از دانشگاه می‌گیرد و جهت‌گیری مثبت و نتایج دلخواهی در این راستا برای دانشگاه‌ها به دست نمی آورد.

 جمال زاده در پایان گفت: موضوع تولید به صورت حلقه‌های زنجیر باید به صورت دقیق و منظم در کنار هم قرار بگیرند تا فرآیند تولید شکل بگیرد، به همین دلیل باید در این خصوص برنامه‌ریزی دقیق و نظارت کافی داشته باشیم.

در ادامه استادان، کارشناسان و صاحب نظران حاضر در این جلسه، ضمن طرح سوالاتی در خصوص تجارب دکتر نجفی و استان اصفهان، نظرات و پیشنهادات خود را برای اجرای بهتر طرح پویش و دانشگاه پشتیبان در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین ارائه کردند.

کد خبر: 1095194

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =