فوتبال کسی را نمی‌خنداند

شیرینی و جذابیت فوتبال در دوگانگی هایی است که در انتهای هر ۹۰ دقیقه ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسن صانعی پور؛ اگر از فوت بال (فوت کردن و بال بال زدن) که بازی بسیاری از مدعیان شده است، بگذریم، بی شک حکایت فوتبال قصه عشق و دلدادگی و  تلاطم و استرس و کمی خستگی می باشد. بگذارید این رشته پر طرفدار را از زاویه ای دیگر نگاه کنیم.

 تقابل شادی و غم

شیرینی و جذابیت فوتبال در دوگانگی هایی است که در انتهای هر ۹۰ دقیقه ایجاد می شود. در حقیقت شور و حال پیروزی در مقابل غم و اندوه شکست و ناکامی، فلسفه وجودی ورزشی است که بسیاری را به خود جذب کرده است.

زندگی به رنگ فوتبال و فوتبال به سیاق زندگی، همان چیزی است که می‌توان آن را در فراز و نشیب روزگار و هزارتوی دنیای امروزی تفسیر کرد.  مقوله ای که در اوج کامیابی، حادثه سقوط را نشان می دهد، و گل طلایی دقیقه نود می‌تواند توامان آب و آتشی باشد که به جان هوادار می افتد. اما همیشه نود دقیقه ای دیگر در پیش رو خواهد بود. دقایقی برای بلند شدن و جبران کردن.

زیر و رو با فوتبال

زیر و رو شدن  یا فراز و نشیب روزگار، یا صعود و سقوط آدمی ، بزرگترین دغدغه انسان است. زیر و رو با فوتبال،  در مستطیل سبز، روی نیمکت، بالای سکو ها و در قاب  رنگین تلویزیون و حتی در صوت رادیو قابل تجربه است. زیر رو با فوتبال را می شود در اجتماع، فرهنگ و سیاست هم مشاهده کرد. و نهایت اینکه زیر رو در فوتبال  را می شود در نظام گیتی لمس کرد.

عشق و فوتبال

عشق و فوتبال، فوتبال و عشق، پیچیده ترین رابطه دنیاست. هیچ تیمی از پیش باخته و یا برنده نیست. هیچ قدرتی، غیر قابل نفوذ نیست. هیچ قهرمانی همیشگی نیست. و هیچ سقوطی پایدار نیست. و در مقابل هر تیمی قابل احترام است. آنچه در نهایت از این عشق بلند و همیشگی می ماند، ماندگاری و رسم مردانگی و جوانمردی است.

فوتبال کسی را نمی خنداند

فوتبال کسی را نمی خنداند و هیچ کس را در غم همیشگی نگه نمی دارد. فوتبال سیر و سلوک دنیایی را نشان می دهد که  برای رسیدن به مقصود، باید مردانه جنگید و صادقانه وارد میدان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =