جای سیامند خالی؛ پاراوزنه برداران درخشیدند

تیم ملی پاراوزنه برداری ایران در تایلند نایب قهرمان جهان شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ مسابقات پاراوزنه برداری جهان که از روز پنجشنبه و با حضور ۶۰ ورزشکار در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به میزبانی بانکوک آغاز شده بود،با نایب قهرمانی ایران به پایان رسید.ورزشکاران کشورمان در این مسابقات موفق به کسب پنج نشان طلا و یک نقره شدند.

چراغ اول را جعفری روشن کرد

امیر جعفری ورزشکار البرزی ایران در دسته با ثبت وزنه ۱۹۷ کیلوگرم اولین طلای کاروان ایران را بدست آورد.جعفری در حرکت های اول و دوم خود به ترتیب موفق به ثبت وزنه های ۱۸۲ و ۱۹۷ کیلوگرم شد و در حرکت سوم برای مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرم اقدام کرد که در مهار این وزنه موفق نبود و در نهایت با رکورد ۱۹۷ کیلوگرم قهرمان جهان شد.

اعجوبه ۲۲ ساله از مالزی

در دسته ۷۲ کیلوگرم نادر مردای ملی پوش کشورمان به مدال نقره رسید و نایب قهرمان جهان شد.مرادی در تلاش اول خود به راحتی ۲۰۴ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکات دوم و سوم موفق به مهار وزنه های ۲۱۱ و ۲۱۲ کیلوگرمی نشد تا در نهایت بعد از نماینده مالزی در جایگاه دوم قرار بگیرد.نماینده جوان مالزی در این رقابتها با عملکردی درخشان،خود را به عنوان مدعی اول کسب مدال طلای توکیو معرفی کرد.

رستمی چشم جهان را خیره کرد

در دسته ۸۰ کیلوگرم این رقابت‌ها،روح الله رستمی دارنده مدال نقره پارالمپیک ریو موفق به شکستن رکورد جهان شد.رستمی با مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرم از رکورد ۲۴۰ کیلوگرم جهان گذشت و رکورد جدید جهان را به نام خود ثبت کرد.درخشش ورزشکار کشورمان از چشم کمیته بین المللی پارالمپیک( IPC ) نیز دور نماند و این کمیته با انتشار مطلبی به درخشش و رکوردشکنی ورزشکار کشورمان پرداخت.

طلای سوم

در دسته ۹۷ کیلوگرم این رقابتها حامد صلحی پور با مهار وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی سومین طلای کاروان ایران را بدست آورد.صلحی پور در تلاش اول موفق به مهار وزنه ۲۲۴ کیلوگرمی شد و در تلاش دوم با مهار وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی قهرمان جهان شد.حامد در سومین حرکت خود موفق به مهار وزنه ۲۳۶ کیلوگرمی نشد.

حمله به رکورد جهان

در دسته ۱۰۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان،سامان رضی ملی پوش کشورمان با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید.رضی در حرکات اول و دوم خود به ترتیب موفق به مهار وزنه های ۲۲۷ و ۲۳۷ کیلوگرمی شد.پس از قطعی شدن مدال طلا،ملی پوش کشورمان در حرکت سوم با درخواست وزنه ۲۷۵/۵ کیلوگرم به رکورد جهان حمله کرد که در مهار آن موفق نبود.

طلای سیامند بر گردن پورمیرزایی

دسته فوق سنگین این رقابتها(۱۰۷+)،برای ما ایرانی‌ها یاد آور افتخار آفرینی‌ها و رکوردشکنی‌های زنده یاد سیامند رحمان است.منصور پورمیرزایی ملی پوش کشورمان در غیاب زنده یاد سیامند رحمان، با رکورد ۲۴۹ کیلوگرم قهرمان جهان شد.پورمیرزایی ابتدا در مهار وزنه‌های ۲۳۶ و ۲۴۹ کیلوگرمی موفق بود و در حالی که قهرمانی خود را مسجل کرده بود،در تلاش سوم موفق به مهار وزنه ۲۵۶ کیلوگرمی نشد.

در پایان این رقابتها که با حضور ۶۰ ورزشکار از ۹ کشور جهان در رده جوانان و بزرگسالان برگزار شد ملی پوشان کشورمان علیرغم اینکه با کسب ۵ نشان طلا و یک نقره در جدول مدالی قهرمان شدند،در جدول امتیازی به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۱ تایلند رسیدند.در جدول امتیازی این رقابتها تایلند با ۷۲ امتیاز قهرمان شد،ایران با ۷۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و مالزی با ۶۷ امتیاز سوم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =