مسلمانان، مردم افغانستان را در برابر تروریست‌ها تنها نگذارید

در پی حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا (ع) در کابل که منجر به شهادت دهها تن از دانش آموزان بیگناه شد، آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خصوص انفجار خونین مدرسه سید الشهداء کابل بیانیه صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(إنا لله وإنا الیه راجعون)

جنایت هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان عده زیادی از دختران دانش‌آموز مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشاند و شهادت دهها تن و زخمی شدن شمار زیادی را در پی داشت دل هر انسان آزاده و باوجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می‌نماید.

اگر چه سال‌ها است که غیرنظامیان بی‌پناه افغانستان هر از گاهی یک بار مورد حملات وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع می‌شوند، ولی این جنایت در نوع خود کم‌نظیر و از جهاتی دردآورتر است.

این فاجعه جانکاه را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به ویژه به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای آنها صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل را مسألت داریم.

در شرایط دشوار کنونی کشور عزیز افغانستان و با توجه به احتمال قدرت گرفتن بیش از پیش گروه‌های تندرو و افراطی، اتحاد و همبستگی ملی میان همه اقوام و ملیت‌های این کشور از هر زمانی دیگر ضروری‌تر است، انتظار می‌رود حکومت و رهبران ملی و دینی و بزرگان جامعه افغانستان جهت حمایت از غیر نظامیان به‌خصوص اقلیت‌های قومی و مذهبی در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشند و اقدامات مناسبی را در نظر بگیرند.

کشورهای مسلمان و جامعه جهانی نیز وظیفه دارند ملت بی‌پناه افغانستان را در این شرایط سخت تنها نگذارند واجازه ندهند نقشه شومی را که بدخواهان برای آینده این کشور ترسیم کرده‌اند اجرا شود و در نتیجه شمار بیشتری از مردم بی‌گناه هدف حملات جنایتکارانه گروه‌های افراطی قرار گیرند.

دوام عزت و سربلندی ملت شریف افغانستان را از خداوند بزرگ خواستاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =