بازگشایی باشگاه‌های ورزشی مطالبه فدراسیون ورزش‌های همگانی

نشست «ضرورت بازگشایی باشگاه های ورزشی» با حضور مسئول کمیته باشگاه‌های فدراسیون ورزش های همگانی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از فدراسیون ورزش های همگانی، نشست «ضرورت بازگشایی باشگاه های ورزشی» روز گذشته با حضور دکتر پورقریب معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران، علی سلامت مسئول کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش‌های همگانی، دکتر ثابتی، کاوه صدقی، یونسی رئیس و دبیر هیات پزشکی استان تهران، درشکی رییس و دبیر انجمن صنفی کارفرمایی استان تهران و نوبخت دبیر هیات بدنسازی استان تهران برگزار شد.

سلامت در این نشست ضمن ضرورت بازگشایی هرچه سریعتر باشگاه های ورزشی یادآور شد: به استناد پژوهش معتبری در کشور انگلیس باشگاه های ورزشی با ۲.۸ درصد کمترین نقش را نشر ویروس کرونا داشته اند و این رقم در قیاس با رستوران ها که سهم ۹ درصدی دارند به مراتب کمتر است. بنابراین می توان با رایزنی با وزارت بهداشت نسبت به بازگشایی باشگاه های ورزشی اقدام نمود.

سلامت افزود: در صورت عدم بازگشایی باشگاه های ورزشی، بسیاری از باشگاه ها مجبور به تغییر کاربری، بیکاری مربیان و همچنین کارمندان باشگاه های ورزشی می شود و همین امر تبعات اجتماعی بسیاری دارد. به همین منظور استان تهران به عنوان گروه شاهد موظف شد، چک لیست باشگاه امن را در عرض ۴۸ ساعت تهیه و به تصویب اداره کل استان تهران و ستاد مبارزه با کرونا برساند و در این چک لیست معیارهای که هر باشگاه باید چه مشخصات فیزیکی، موارد بهداشتی مندرج است تا به عنوان محیط امن برای ورزش شناخته شود و گواهی مربوطه را دریافت نماید.

وی در خاتمه بیان داشت: از جمله مواردی که در این چک لیست مورد تاکید ضابطین بهداشت قرار خواهد گرفت، برخورداری از جریان هوای آزاد از طریق دمش هوا (مثل کولر های آبی)، مکش هوا از طریق هواکش و نیز محدودیت تعداد حداکثر ۴ نفر ورزشکار به ازای هر صد متر مربع فضا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =