برگزاری دوره‌های  آموزشی «خانواده تا همیشه»

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان گفت: بیش از ۲۴۰ درس آموزشی در زمینه معارف تدریس شده که نشان از عزم جدی نهاد برای توجه به حوزه آموزشی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی فاضلی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان ظهر امروز آیین رونمایی از جشنواره آموزشی «خانواده تا همیشه» که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ما شاهد یک بحران اجتماعی به نام کرونا هستیم و نیاز هست در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، دارای یک هم افزایی باشیم.

وی افزود: در طول سالیان گذشته سامانه قدرتمند آموزشی در نهاد مشغول فعالیت بوده است که تا کنون نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانشجویان و نخبگان و جمعی از مردم در آن حضور داشته اند. همچینن بیش از ۲۴۰ درس آموزشی در زمینه دروس معارف تدریس شده است که نشان از عزم جدی نهاد برای توجه به حوزه آموزشی است.

فاضلی ادامه داد: ما به این نتیجه رسیده ایم که بین آنچه که امروز دانشگاهیان در فضای دانشگاه مورد توجه قرار می دهند و آنچه که در جامعه وجود دارد، فاصله زیادی وجود دارد امروزه در دنیا از مفهومی به نام یادگیری مادام العمر یاد می‌شود چراکه سرعت تحولات امروز  سبب شده صرف آموزش در دانشگاه نتواند کفاف علم آموزی و پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با وسیله فناوری های آموزشی، سبک نوینی را در حوزه آموزش به خانواده ها ارائه دهیم. فضای کرونا سبب شکل گیری آموزش مجازی در خانه‌ها و خانواده شد که البته با چالش‌ها زیادی در این زمینه مواجه شدیم. چالش‌های ارتباطات میان فردی نیز از دیگر چالش‌های این حوزه بود که در موارد زیادی، آسیب‌های جدی وارد کرد.

وی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که بسته‌های آموزسی با هدف غلبه بر این چالش‌ها باید ایجاد شود. در حال حاضر با افزوده‌های آموزشی و رسانه و قرار داد آزمون های متعدد در این دوره آموزشی، افتخار این را داریم دوره آموزشی «خانواده تا همیشه» را برگزار کنیم. در این دوره سرفصل‌های دروس با کیفیت مطلوب در استادیوهای مجازی ضبط شده و در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی یک شروع محسوب می‌شود و امیدواریم با نیازسنجی‌های انجام شده بتوانیم آن را به مرور زمان توسعه دهیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1095299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =