هدف اصلی مذاکرات برای ما رفع تحریم‌ها است

سفیر پیشین ایران در باکو گفت: ما طرفدار مذاکرات هدفمند، موثر و در زمانبندی معقول هستیم و صرفا مذاکره را برای تحقق هدف اصلی یعنی رفع تحریم ها انجام میدهیم.

محسن پاک آیین سفیر اسبق ایران در باکودر گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز باتوجه به نشست های وین در خصوص مکانیسم بازگشت آمریکا به برجام و چگونگی لغو تحریم های ایران از سوی آمریکا باتوجه به بیانات اخیر رهبری در خصوص سیاست خارجی و شرایط جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام، اظهار داشت: رهبر انقلاب مواضع اصولی را در سیاست خارجی مشخص کردند و در محور های مطرح شده تاکید داشتد که محور های اصلی سیاست خارجی در شورای امنیت ملی و در دستگاه های عالی کشور اتخاذ و اعلام  میشود و وزارت امور خارجه مجری این سیاست خارجی است.

وی گفت:  درعین حال نهادهای دیگر مانند نیروی قدس میتواند فعالیت های دیپلماتیک داشته باشند و در پرونده هایی مانند سوریه سیاست خارجی ما را از انفعال خارج کنند. باتوجه به سخنان رهبری می توان استنباط کرد که ایشان طرفدار نوعی دیپلماسی انقلابی بر اساس آموزه های اسلامی و انقلابی در ایران هستند که با دیپلماسی برگرفته از دیدگاه های کلاسیک غربی اعمال شده قبل از انقلاب فاصله دارد.

پاک آیین بیان کرد: ما باید در مقطع فعلی به مذاکرات در وین توجه کنیم و وارد حاشیه نشویم چرا که تذکر رهبری فصل الخطاب به همه مقامات کشور بود.

 وی با بیان اینکه مذاکره برای مذاکره از نظر ما معنی ندارد، ادامه داد: ما طرفدار مذاکرات هدفمند و موثر و در زمانبندی معقول هستیم. ما صرفا مذاکره را برای تحقق هدف اصلی یعنی رفع تحریم ها انجام میدهیم و پیشتر نیز ذکر شده است که مذاکرات در زمانبندی مشخص پیش برود و تبدیل به مذاکره فرسایشی و بی نتیجه نشود.

سفیر اسبق ایران در باکوتصریح کرد: اگر بخواهیم راهبرد مشخص شده را در مذاکرات وین تطبیق بدهیم اینگونه خواهد بود که مذاکرات وین با هدف رفع تحریم ها باید به صورت هدفمند و مشخص و به طور جدی برای تامین منافع جمهوری اسلامی ایران پیش برود.

پاک آیین افزود: نقش نیروی قدس و به خصوص سردارسلیمانی در تثبیت موقعیت و موفقیت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاوت در مبارزه با تروریسم و گروه های تکفیری که آمریکا ایجاد و تجهیز کرده بود و به دنبال بی ثبات کردن کشورهای منطقه  بودند، بسیار مهم بود.

وی با تاکید بر نقش نیروی قدس در پایان خاطر نشان کرد: لذا نقش نیروی قدس، سردار سلیمانی و مدافعین حرم در تحکیم و تثبیت موقعیت ایران  و ایجاد امنیت در منطقه به خصوص در جمهوری اسلامی ایران  و منزوی ساختن آمریکا به معنای استکبار جهانی در منطقه بی نظیر و بی بدیل است.

کد خبر: 1095335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =