مجوز تاسیس مرغداری صادر نشد تا از آمریکای لاتین وارد کنند

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر تا مادامی که با عوامل واسطه، رانت و فساد در صنعت طیور برخورد نشود، اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ دومین نشست از سلسله نشست‌های مرکز هماهنگی های بسیج دانشگاه آزاد کل کشور با عنوان «درد دل» درباره مشکلات صنعت طیور با حضور محمد جواد عسکری نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مهدی فریدونیان کارشناس طیور و کاوه پروندار اسداللهی متخصص بیماری‌های طیور برگزار شد.

محمد جواد عسکری نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در این نشست بیان کرد: موجب اصلی مشکلات در این امر دستگاه های اجرایی هستند که برنامه مدونی ندارند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری توصیه ای در رابطه با اقتصاد مقاومتی کردند که در ایران فقط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد که فقط در حد شعار کار انجام داده است. در حالی که کشورهای دیگر از جمله مالزی و سنگاپور مفهوم اقتصاد مقاومتی رهبری را عملیاتی و اجرایی کردند.

عسکری عنوان کرد: اگر نگاه جهادی در کار باشد، می توان کشور و بازار را مدیریت کرد. با نگاهی لیبرالی نمی‌شود کشور را مدیریت کرد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حوزه امنیت غذایی کشوری موفق است که بتواند صحیح از ظرفیت‌های موجود استفاده کند.

وی ادامه داد: راهکار  خروج از این معضل ایجاد صنایع تبدیلی، خرید تضمینی و صادرات و نگهداری است.

عسکری بیان کرد: ما می گوییم در مرغ مشکل داریم در صورتی که تا قبل این بحران وزارت جهاد کشاورزی اجازه صدور تاسیس مرغداری را با دلیل بر اینکه کشور اشباع شده  صادر نمی کرد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد: در همان زمان اشباع بودن ما به عراق و افغانستان مرغ و تخم مرغ صادر می‌کردیم. امروز کار ما به جایی رسیده که باید از آمریکای لاتین مرغ وارد کنیم.

وی گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند که ما باید ذائقه مردم را به سمت مرغ لاین ببریم که وزنی بین 1700 تا 1800 گرم دارد. ایشان همچنین گفتند مشکل فعلی در اثر 80% بی تدبیری و بی کفایتی مدیران و 20% اثر تحریم است.

عسکری اضافه کرد: سامانه بازارگاه وزارت جهاد منغذ دارد و کاربرد مناسبی ندارد. خوراک دام وارد کشور می‌شود؛ اما توزیع آن مناسب نیست و دارای مشکلاتی است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اشخاص خاصی به واسطه ارتباطاتی که دارند نهاده وارد می‌کنند که اسامی آنها را به گوش رئیس قوه قضائیه رسانده‌ایم.

وی افزود: بنده طبق تحقیقات میدانی که از گمرک بندر عباس داشته‌ام با صحنه گندیدگی و قارچ زدگی هزاران تن ذرت و سویا به علت بی تدبیری مدیران برخورد کرده‌ام. در حال حاضر تا مادامی که با عوامل واسطه و رانت و فساد برخورد نشود اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

به گفته عسکری، در چند حوزه مانند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، گمرک، بانک مرکزی و جایگاه دستگاه نظارتی که باید برخورد با شدت و متداوم داشته باشد، کشور مشکل دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =