جریاناتی به دنبال انحراف توجه از «عملکرد اصلاح طلبان» در انتخابات هستند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نمی توان نارضایتی اقتصادی را نادیده گرفت اما جریاناتی قصد منحرف کردن افکار جامعه در ارزیابی عملکرد اصلاح طلبان در خصوص خسارات و مشکلات بوجود آمده در هشت سال گذشته را دارند.

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگارایسکانیوز در رابطه با ایجاد فضای پرشور انتخاباتی تا زمان باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: عواملی از جمله  افزایش گرانی ها، دشواری های اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی کشوردر چند سال گدشته زمینه نارضایتی های عامه را فراهم کرده است و مردم  از حل مشکلات  نا امید شده اند.

وی گفت: در نظر سنجی ها ۳۶ درصد افرادی که قصد رای دادن ندارند علت آن را مشکلات اقتصادی بیان کرده اند. اگر به دنبال افزایش مشارکت هستیم در درجه اول باید تحولاتی در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کنیم که مجلس با  تصویب قوانین جدید و اصلاح بودجه در این خصوص گام براشته که در صورت عملیاتی شدن می تواند برخی از دغدغه های اقتصادی را کم کند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: البته مسئله کرونا را نمی توان نادیده گرفت و جلوگیری نکردن دولت از سفرها و رفت و آمد های نوروزی، باعث شد پیک کرونا به تعویق بیافتد. برای آسوده خاطری مردم از کرونا در پای صندوق های رای باید تدابیر لازم برای عدم شیوع کرونا در نظر گرفت.

ترقی در خصوص ایجاد امید در میان مردم بیان داشت: بخش  موثر دیگر در افزایش مشارکت امید آفرینی و امیدوار کردن مردم به حل مشکلات کشور در شرایط فعلی و آینده است که  باید در فعالیت های انتخاباتی و تبلیغات انتخاباتی تجلی پیدا کند.

وی ادامه داد:  اگر داوطلبین به جای سیاه نمایی برنامه های خود را برای حل مشکلات کشور ارائه کنند و با استنادات کافی  مردم را امیدوار به حل مشکلات با روی کار آمدن خود کنند و مردم باور داشته باشند که راه حل ها، مسیرهای اساسی و نجات بخشی برای بهبود اوضاع است، باعث خواهد شد صندوق رای را عاملی برای حل مشکلات کشور بدانند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی از عوامل دیگر که باید مورد توجه بیشتری قرار بگبرد خنثی کردن توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی از طریق شبکه های مجازی و شبکه های اجتماعی است که تاثیر منفی به روی افکار عمومی دارد.

وی افزود: در این زمینه به علت  رها سازی  شبکه های مجازی و مدیریت نکردن این شبکه ها آسیب های فراوانی به روی افکار جامعه برجا می گذارد و دشمن از تمام زوایا و ابزارهای خود برای ایجاد یاس و نا امیدی و تشویق مردم به عدم مشاکت استفاده می کند.

ترقی  با تاکید بر تاثیر منفی رسانه های بیگانه گفت: متاسفانه در این مسئله هیچ اقدامی از طرف مسئولان انجام نمیشود و حملات دشمن بدون دفاع  از سوی دستگاه های مسئول صورت می گیرد. برای ایجاد فضای آرام و منطقی برای تصمیم گیری درست مردم، باید برخورد جدی با اینگونه تاثیرات منفی و مخرب از سوی بیگانگان شود. اگر این موارد مورد توجه قرار بگیرد می توانیم مشارکت را به حداکثر برسانیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از مهم ترین تاثیر گذاری ها در جامعه نقطه نظرات و تبیین ها ی رهبری و آگاهی مردم از توطئه های دشمن است. مردم باید بدانند آثار این تبلیغات منفی چه تاثیری به روی کشورخواهد داشت و چه بستر هایی برای توطئه های دیگری فراهم میکند که این آگاهی بخشی ازطریق مطبوعات و دیگر رسانه ها نقش موثرتری دارد.

وی با اشاره به تاثیرات حواشی به وجود آمده بیان داشت:  یکی از حواشی بوجود آمده نوار صوتی ظریف بود که فضای دو قطبی «دیپلماسی و میدان» را دامن زده و در راستای  درست جلوه دادن مجدد سیاست مذاکره با امریکا بود اما اهداف متعالی و منافع ملی نظام تحت تاثیر قرار گرفت، کمااینکه  افکارعمومی جامعه را مشغول کرده و دشمن از آن صحبت ها سواستفاده می کند.

ترقی ادامه داد: اعلام ثبت نام افراد فاقد شرایط و نداشتن صلاحیت ثبت نام بر طبق قانون، از دیگر حواشی است که می خواهند با رد صلاحیت خود عدم مشارکت را ترویج و فراهم کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: نکته قابل توجه دیگر گفتمان های غیر اصلی و نسبت نداشتن با گفتمان اصلی انقلاب در کلیت نظام  در آستانه انتخابات برای تبلیغ و ترویج یکسری مسائل است که مردم متوجه مسائل عدیده در کشور نشوند.

ترقی با بیان مشکلات بوجود آمده در دولت روحانی تاکید کرد: عناصر و جریان هایی قصد منحرف کردن افکار عمومی جامعه  در ارزیابی عملکرد اصلاح طلبان در خصوص خسارات و مشکلات بوجود آمده در هشت سال گذشته را دارند. این جریانات با منحرف کردن افکارعمومی به دنبال انحراف توجه مردم  از مشکلات دولت هستند.

وی در رابطه با انتخاب کاندیدای اصلح  گفت: در این خصوص رهبری مواردی را تبیین کرده اند که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. اما مسائلی از قبیل تشکیل یک دولت جهادی با تفکر حزب اللهی که بتواند با نشاط و شادابی و استفاده از پتانسیل های انقلاب و ظرفیت های داخلی، کاستی ها و عقب ماندگی فعلی را بر اساس حکمرانی مبتنی بر قانون اساسی شکل بدهد، می تواند در بهبود وضعیت کشور موثر باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: کاندیدای اصلح باید برای نجات از شرایط کنونی، تحقق عدالت، رفع فقر و توجه به محرومین را محور کار خود قرار بدهد، وی باید با برطرف کردن موانع تولید و رشد تولید بتواند رشد و رونق اقتصادی در کشور را بالا ببرد و عقب مانندگی مدیریتی کشور را به میزان مطلوب جبران کند همچنین بتواند جهش جدی در همه عرصه ها بوجود بیاورد.

کد خبر: 1095346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =