اولیانوف: توافق ایران و آژانس به احتمال زیاد تمدید می شود

نماینده روسیه در مذاکرات وین می گوید با وجود آنکه به تمدید توافق ایران و آژانس خوش بین هستیم، تلاش خود را بر روی احیای برجام تا پیش از ضرب الاجل ۳۱ اردیبهشت متمرکز خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «لورا روزن» خبرنگار آمریکایی در گزارشی که در وبگاه «دیپلماتیک» منتشر شده است؛ به نقل از میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، نوشت: به احتمال زیاد تفاهمی که در ماه میلادی فوریه (میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی) حاصل شد؛ از شانس خوبی برای تمدید شدن برخوردار است.

با این حال، این دیپلمات روس افزود: اما در حال حاضر، ما وظیفه متفاوتی داریم و باید تا ۲۱ ماه میلادی می (۳۱ اردیبهشت) به توافقی مبنی بر احیای برجام برسیم.

توافق موقت و سه ماهه جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز ۳۱ اردیبهشت به پایان می رسد.

طبق این توافق، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت‌های مهم هسته‌ای ایران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضی شدن توافق، در صورت عدم لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، مقام‌های ایران بر اساس ضرب‌الاجل تعیین کرده، دسترسی بازرسان را به سایت‌های مهم هسته‌ای قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین‌های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =