هتل‌ها در اولویت واکسن قرار گیرند

رئیس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه درخواست داریم کارکنان هتلها در اولویت گرفتن واکسن باشند گفت: متأسفانه وضعیت ما به شدت خراب شده و میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور زیر ۵ درصد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون گردشگری کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های موجود میان این تشکل حرفه‌ای و معاونت گردشگری عصر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

علی‌اصغر مونسان در این نشست بیان کرد: فشار زیادی به جامعه هتلداران کشور وارد شده است، ما نیز تمام تلاش خود را با توجه به شرایط اقتصادی دولت و بودجه‌ای کشور کردیم تا در کمیسیون‌های مختلف و صحن دولت هر کاری که می‌شود انجام دهیم، انصافاً نیز انجام دادیم. موضوع کرونا و حفظ جان مردم برای ما مهم است. تمام تلاش خود را کردیم تا از ظرفیتی که وجود دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم. هدف ما از برگزاری این نشست، مشارکت عمده جامعه هتلداران کشور است.

در ادامه، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: متأسفانه وضعیت ما به شدت خراب شده و میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور زیر ۵ درصد شده است، در ایام نوروز ۱۴۰۰ بر اساس آماری که گرفتیم میانگین کشوری ضریب اشغال هتل‌ها ۲۵ درصد بود. مسافرت‌هایی که در ایام نوروز انجام شده، گردشگری نبوده است. گردشگر تعریف دارد یعنی در جایی اقامت و هزینه کند. آن‌ها عمدتاً به دیدار اقوام و بستگان رفتند و ربطی به گردشگری نداشته است.

او افزود: یکی از مشکلات ما بحث افزایش ۳۹ درصد حقوق کارکنان است با توجه به اینکه درآمد هتل‌ها و مراکز گردشگری به حداقل رسیده، تأمین آن سخت است. یکی از پیشنهادهایمان این است که تا پایان کرونا، سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه کارمند را برای حفظ اشتغال دریافت نکند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبور می‌شویم تعدیل نیرو داشته باشیم.

حمزه‌زاده تصریح کرد: اگر تعطیلات ادامه پیدا کند ضربه محکم دیگری به جامعه هتلداران کشور وارد می‌شود. همچنین تقاضا داریم با توجه به شرایط شغلی کارمندان، هتل‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن آن‌ها، در گروه اولویت واکسن کرونا قرار بگیرند.

رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: در بسته‌های حمایتی که تصویب شد، متأسفانه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع امهال را نادیده گرفت و در ماه‌های اسفند ۹۹ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اخذ مفاصا حساب مجبور شدیم ۱۰ درصد جریمه پرداخت کنیم در صورتی که مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این‌گونه بود. همچنین در مورد بیمه نیز همین‌طور و حدود ۲ درصد جریمه پرداخت کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =