جدایی مرد وفادار از بانوی پیر

جان لوئیجی بوفون اعلام کرد که در پایان فصل از یونتوس جدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مجتبی احسانی؛ سنگربان پرافتخار فوتبال ایتالیا در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که آخرین فصل حضور در یوونتوس را تجربه می کند و در پایان فصل قراردادش تمدید نخواهد شد.

ماجراجویی جدید بوفون

جان لوئیجی بوفون در سن ۴۳ سالگی به دنبال ماجراجویی جدیدی است. در حالی که به نظر می‌رسید این بازیکن کهنه کار دست کم یک فصل دیگر به بازی در یوونتوس ادامه دهد اما حالا بوفون در حال سپری کردن آخرین روزهای حضورش در تورین است. به نظر می رسد بوفون از حضور در یووه به عنوان دروازه بان دوم خسته شده است و تصور این که یک فصل دیگر روی نیمکت بانوی پیر بنشیند برای این دروازه بان چندان هیجان انگیز نیست و به همین خاطر به فکر پیدا کردن راه حلی افتاده است و فصل بعد را در تیم دیگری توپ خواهد زد.

جدایی آسان نخواهد بود

بوفون رابطه خوبی با پیرلو و شزنی دارد و جدایی از یووه بعد از سال‌ها حضور در این تیم برایش کار آسانی نیست اما او به دنبال تجربه ای جدید است و دوست ندارد فقط به عنوان یکی از بازیکنان کهنه کار تیم دیده شود. او قصد دارد دست کم یک فصل دیگر و در باشگاهی جدید به عنوان دروازه بان اصلی بازی کند و احتمالا برایش لیگ ایتالیا یا لیگ های دیگر تفاوتی نداشته باشد چراکه بوفون قبلا نیز به مدت یک فصل در پاریسن ژرمن بازی کرده است و می داند که مشکلی برای بازی در یک لیگ خارجی نخواهد داشت.

رفت و برگشت به یوونتوس

بوفون در روز نوزده می ۲۰۱۸ در دقیقه ۶۳ و در بازی مقابل تیم هلاس ورونا از تیم یوونتوس خداحافظی کرد و به باشگاه پاریس سن ژرمن پیوست. بوفون پس از یک فصل حضور در پاریس سن ژرمن و کسب سوپرکاپ فرانسه با این تیم باز هم نتوانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و در پایان فصل با جدایی از پاریس سن ژرمن دوباره به یوونتوس پیوست.

قهرمانی اروپا رویای دست نیافتنی

سنگربان اسطوره ای یوونتوس همواره رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در سر داشته است رویایی که هیچگاه نتوانست به آن دست یابد. جان لوییجی بوفون تاکنون دو بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته که در هر دو بار بازنده از زمین خارج شده است. یک بار در سال ۲۰۰۳ رو در روی میلان قرار گرفت و در ضربات پنالتی شکست را پذیرفت و یک بار هم در سال ۲۰۱۵ که برابر بارسلونا شکست خورد تا دستش از رسیدن به جام کوتاه بماند. حالا و پس از جدایی از یوونتوس به نظر نمی رسد که دیگر این رویا به حقیقت بپیوندد و اسطوره فوتبال ایتالیا بدون قهرمانی در اروپا از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

شروع دوران حرفه ای

بوفون در سن ۱۲ سالگی به تیم بوناسولا و در ۱۳ سالگی به تیم پارما پیوست. او در سن ۱۳ سالگی در خط حمله به عنوان یک مهاجم بازی می‌کرد اما در روزی که پارما با میلان دیدار حساسی پیش رو داشت از بخت بد، لوکا بوچی، گلر اول این تیم دچار مصدومیت شد. نویو اسکالا، مربی وقت پارما در اقدامی عجیب، تصمیم گرفت تا از بوفون ۱۷ ساله به جای گلر دوم خود استفاده کند و عجیب اینکه او درخشان ترین بازیکن زمین شد. استارت فیکس شدن بوفون در پارمای باشکوه آن دوران، از همان بازی زده شد.

نخستین بازی برای آتزوری

بوفون پس از طی کردن تمام مدارج ترقی در تیم های نوجوانان و جوانان ایتالیا ، بالاخره به پیراهن تیم بزرگسالان رسید. جزاره مالدینی(مربی وقت ایتالیا) در دیدار تاریخی روسیه و ایتالیا وقتی پالیوکا دقیقه ۳۲ بازی مصدوم شد، بوفون را راهی میدان کرد. دیداری که ۱-۱ خاتمه یافت و به صعود ایتالیا به جام جهانی فرانسه منجر شد.

انتقال به یوونتوس

تابستان ۲۰۰۱، موجی، مدیر وقت یوونتوس تصمیم به فروش زیدان به رئال با رقم ۷۳ میلیون یورو گرفت و با همان پول توانست بازیکنانی چون بوفون، سالاس، ندود و تورام را به خدمت بگیرد. انتقالی که برای بوفون پر از موفقیت و افتخار بود. بوفون با این انتقال به عنوان گران‌ترین دروازبان تاریخ در زمان خود معرفی شد.

افتخارات دوران حرفه‌ای

اسطوره‌ ایتالیا که موفق شد عنوان برترین دروازه‌بان فوتبال جهان را در سال ۲۰۱۷ بدست آورد، افتخارات فراوانی را بدست آورده است. بوفون ۱۲ بار عنوان قهرمانی سری آ را بدست آورده است، وی ۷ بار عنوان قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا و یکبار در سوپرکاپ فرانسه را بدست آورده، یک قهرمانی در سری B، یک قهرمانی در یوفا کاپ،‌ ۵ قهرمانی در جام حذفی ایتالیا و یک جام‌جهانی عناوینی است که بوفون آن‌ها را کسب کرده است.

قهرمان جهان

بوفون به همراه تیم ملی کشورش نیز افتخارات زیادی را کسب کرده است و سال ها به عنوان دروازبان اصلی در درون دروازه آتزوری درخشیده است. اوج کار او در جام جهانی ۲۰۰۶ بود جایی که ایتالیای لیپی با پیروزی ۶-۴ بر فرانسه در ضربات پنالتی موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد. بوفون با مهار شگفت انگیز ضربه سر زیدان، ایتالیا را در بازی نگه داشت و در نهایت کار را به ضربات پنالتی کشاند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =