دوباره دربی، دوباره هیجان

روز جمعه قسمت ۹۵ یکی از بزرگترین رویدادهای فوتبال ایران اکران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسن صانعی‌پور؛ شهرآورد نود و پنجم فوتبال ایران، جمعه بیست و چهارم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. رخدادی که باعث می شود، نود دقیقه هیجان در عصر جمعه به هواداران دو تیم منتقل گردد . با این حال نگاهی کوتاه به شرایط دو تیم خواهیم انداخت.

استقلال با فرهاد مجیدی از شرایط نامتعادل اول فصل خارج شده و هدفمند بازی می کند. در مقابل پرسپولیس علیرغم حواشی اصفهان و چند مصدوم احتمالی، تمام توان فنی و مدیریتی خود را برای بردن دربی بکار خواهد گرفت.

مجیدی نشان داده است که استاد بازی های سخت بوده و دربی باز نیست. هرچند شرایط دربی ارتباط زیادی به قدرت و توان دو تیم و جایگاه آنان در جدول ندارد. اما آنچه در این نود دقیقه مهم است، روحیه و تمرکزی است که می‌تواند تیم برنده را معرفی کند.

دربی نود و پنجم از معدود شهرآورد هایی است که مساوی در آن به نفع هیچکدام از تیم ها نیست و فقط اصفهانی ها را خوشحال خواهد کرد. برد های اقتصادی پرسپولیس و خستگی استقلال  ناشی از حضور در سخت ترین گروه لیگ قهرمانان آسیا،  پیش‌بینی نتیجه را سخت کرده و قاعدتا نباید منتظر دیداری با گل های زیاد باشیم.

مشکلات استقلال در سازمان دفاعی و آمار نه چندان موفق خط حمله پرسپولیس از یک طرف و خط حمله زهردار استقلال و خط دفاع پر تحرک پرسپولیس، احتمالا بازی را به میانه میدان خواهد کشید و به تبع آن برخورد های زیادی در این منطقه خواهیم دید. اتفاقاتی که می‌تواند روند بازی را به نفع یک تیم و  به ضرر دیگری تغییر بدهد.

در مورد داوری این بازی باید اعتراف کرد  که داوران ایرانی در مجموع قضاوت های  پر نوسانی را در شهر آورد ایران  پشت سر گذاشته و شاید احساسات منحصر به فرد  مردمان سرزمین ایران در آن دخیل بوده است. با این حال می شود به اکبریان برای ارائه قضاوتی کم نقص امیدوار بود.  اکبریان از فیزیک خوب و دوندگی مناسبی برخوردار بوده، اما شاید نقطه ضعف او در میزان پایین جسارت وی در قضاوت باشد که شاید بازی را برای او و بازیکنان سخت تر نماید.

برد و باخت این بازی نیز می تواند در معرفی قهرمان تاثیر تعیین کننده ای داشته باشد. استقلال در صورت برد، مثلث قهرمانی را هیجانی تر خواهد کرد. و تساوی و یا باخت آبی پوشان، ادامه لیگ را به کام سپاهان و پرسپولیس خواهد نمود.
 
کلام آخر اینکه حواشی اصفهان که بررسی آن به دلایل نامعلوم به بعد از دربی موکول شده است، و باخت ناباورانه استقلال به ذوب آهن، بی گمان شرایط روحی و روانی بازی را ملتهب تر خواهد کرد. با این وصف تیم ها علاوه بر اینکه محتاج به آمادگی بدنی بالا هستند به انگیزه و روحیه مضاعف  نیز نیاز دارند.

شاید دربی نود و پنجم تا حدود زیادی معادلات قهرمانی را روشن نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =