خشونت‌های اخیر جهت تبدیل «قدس» به سرزمینی صهیونیستی است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: خشونت های اخیر در سرزمین های اشغالی موضوع جدیدی نیست و در راستای تحقق خواسته رژیم صهیونیستی مبنی بر تبدیل قدس به یک سرزمین یهودی صهیونیستی است.

جواد حیران نیا کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص خشونت های اخیر در سرزمین های اشغالی و نشست شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با وقایع روزهای اخیر فلسطین، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا، نه تنها به قطعنامه هایی که علیه خود صادر می شود پایبند نبوده بلکه حتی به آرای دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز توجهی ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین در این مورد هم به نظر می‌رسد با توجه به وجود حق وتو توسط آمریکا و چند کشور دیگر اروپایی اتفاق خاصی رقم نخورد و اگر هم قطعنامه ای تصویب شود قطعنامه شدیدی نخواهد بود و تنها در حد یک اعمال فشار سیاسی برای کنترل اوضاع و جلوگیری از تشدید تنش ها خواهد بود، بنابراین به نظر می رسد شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه عرب برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی برای کاهش خشونت ها صرفا به یک بیانیه اکتفا کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه بیان داشت: بنای شکل گیری اسرائیل مبتنی بر اشغالگری بوده است و از زمان اعلامیه بالفور مبنی بر تشکیل دولت یهود بر ملت یهود که به کمک انگلیس هم انجام شد، شعار صهیونیست ها سرزمین بدون ملت برای ملتی بدون سرزمین بوده است که البته این شعار با واقعیت میدانی فلسطین همخوانی نداشته است.

وی گفت: اگر زمانی بعضی از کشورهای اروپایی در برابر یهودیان جنایت کردند تاوانش را نباید یک کشور مسلمان پس بدهد، تمام طرح ها از گذشته تا کنون شامل طرح دو دولتی طرح معامله قرن و همچنین عادی سازی روابط کشور های عربی با اسرائیل که در واقع جنگی هم با اسرائیل نداشتند نتوانسته کمکی به این رژیم بکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح معامله قرن به مراتب از طرح دو دولتی که خیلی از کشورهای اروپایی و دولت های قبل ترامپ در آمریکا نیز به آن اتکا می کردند بدتر است و نقشه کرانه باختری را شبیه به یک تور ماهی گیری کرده است و همه اراضی فلسطینی از هم فاصله دارند و شرایط را برای مردم فلسطین سخت تر کرده است. خشونت های اخیر هم چیزی جدیدی نیست و در راستای تحقق خواسته رژیم صهیونیستی مبنی بر تبدیل قدس به یک سرزمین یهودی صهیونیستی است.

کد خبر: 1095454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =