آمادگی دانشگاه‌ها برای انجام مطالعات پژوهشی در حوزه نشاط اجتماعی

وزیر علوم از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور برای انجام مطالعات لازم در حوزه امید، نشاط و سرمایه اجتماعی خبر دادو گفت: باید برای این حوزه برنامه ریزی داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ اولین جلسه کارگروه امید، نشاط و سرمایه اجتماعی به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا تشکیل شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه گفت: نگاه به مسائلی مانند نشاط اجتماعی یا سرمایه اجتماعی باید نگاه کلان و ملی باشد و فارغ از منازعات سیاسی یا جناحی به آن نگریست و برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ هرچند که توجه به حوزه بخشی و اجرایی نیز لازم است تا بتوان امور را به نحو شایسته‌ای به پیش برد.

وزیر علوم با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور برای انجام مطالعات لازم در این حوزه افزود: گاهی برخی افراد یا نهادها به منظور رسیدن به اهداف کوچک، آرامش جامعه را هدف گرفته و با انتشار برخی اخبار و سیاه‌نمایی، مردم را دچار اضطراب می‌کنند؛ این در حالی است که شفاف‌سازی‌های لازم در آن حوزه نیز صورت گرفته است. از دیگر موضوعات مهم تغییر و جابجایی گروه‌های مرجع در جامعه است، که باید برای اصلاح این فرآیند چاره‌اندیشی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =