اقدامات بی‌شرمانه تروریستی، دست و پا زدن‌های آخر آمریکایی‌هاست

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در بیانیه‌ای مطرح کرد: این اقدامات تروریستی دست و پا زدن‌های آخر آمریکایی‌هاست و بدانند که نه تنها مانع شکست سیاست‌های آنها نخواهد شد بلکه باعث رهایی ملت‌های مظلوم از چنگال آنها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در محکومیت حادثه تروریستی مدرسه سید الشهدا افغانستان بیانیه‌ای صادر کردند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است:  هنوز مدت زمان زیادی از آه جانسوز «جان پدر کجاستی» برادران افغانستانی نگذشته بود که این بار داغی از دفتر مشق‌های دخترکان مکتب سید الشهدا بر دلمان نشست و ما را با قلبی جریحه دار از داغ خواهران و برادرانمان گرد هم آورد تا با سینه ای مالامال از اندوه، اندیشه‌ای کرد.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: انفجارهای پیاپی، ایجاد خوف و نا امنی و تعرض به جان کودکان معصوم که نقض ابتدایی ترین حقوق بشر است با هر منطقی محکوم و منفور است؛ عاملان و آمران این جنایات که برای رسیدن به اهداف پلیدشان حتی از قربانی کردن دختران و کودکان ابایی ندارند یقین بدانند که این خون‌ها چون سیلی خانمان برانداز بنیانشان را بر می‌کند. 

در این بیانیه آمده است: فریب ظاهر کروات زده و ژست‌های حقوق بشری را نخواهیم خورد و نیک می دانیم که کودک کشی خوی کدام جریانات است و منشا همان است که در سوریه، فلسطین، عراق و یمن بزدلانه کودک می‌کشد؛ طرح‌ها و حمایت‌های آمریکای جنایت کار، رژیم منحوس صهیونیستی و دول مرتجع منطقه اصلی ترین عامل دخیل در این حوادث است و اینان همواره نشان داده اند برای رسیدن به اهداف پلید و البته همواره ناکامشان هیچ خط قرمزی ندارند و غیر انسانی ترین اعمال را انجام داده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: به پشتوانه حمایت‌های شوم شیطان بزرگ، سازمان‌های بین‌المللی متولی در خفقانی ذلت‌بار به سر می‌برند و لازم است پاسخگو باشند که چرا به وظیفه انسانی و سازمانی خود عمل نمی‌کنند؟  سازمان ملل و سایر سازمان های حقوق بشری باید انتخاب کنند که آیا انفعال و تبعیض در مصداق بشر و روند مترسک گونه خود را ادامه خواهند داد یا به خود می‌آیند و منافع ملت‌های مظلوم را بر منافع چند دولت بی آبرو ترجیح می‌دهند؟

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: اینگونه اقدامات بی شرمانه دست و پا زدن های آخر آمریکایی هاست و بدانند که نه تنها مانع شکست سیاست های آنها نخواهد شد که تسریع در رهایی ملت‌های مظلوم از چنگال به خون آغشته آنان را نیز در پی خواهد داشت و آمریکایی ها یا خود گورشان را از این منطقه گم خواهند کرد و یا افقی از منطقه اخراجشان خواهیم کرد.  در پایان ضمن ابراز همدری عمیق با دولت و ملت افغانستان و عرض تسلیت به این مردمان شریف و ستمدیده، اعلام می‌داریم در کنار شما هستیم و « غم شما، غم ماست.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1095474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =