برای معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی رایزنی کنید

بسیج دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه در نامه‌ای از معاونت امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خواست تا با اقدام عاجل و مسئولانه، سردمداران رژیم صهیونیستی را به عنوان جنایتکاران جنگی معرفی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، بسیج دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی طی نامه‌ای از علی باقری‌کنی، معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خواست تا با اقدام عاجل و مسئولانه، سردمداران رژیم صهیونیستی را به عنوان جنایتکاران جنگی و ناقضان اصلی حقوق بشر، به محاکم ذی‌صلاح معرفی کند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: این روزها قلوب تمامی مسلمین جهان از هتاکی و سفاکی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی جریحه‌دار است؛ چرا که این رژیم کودک‌کش بیش از پیش با زیاده‌خواهی و قدرت‌طلبی نامشروع به تاختن علیه قبلهٔ اول مسلمانان جهان و مردم مظلوم قدس شریف می‌پردازد. اکنون مدتی بیش از هفتاد سال است که قبله نخست مسلمین جهان تحت اشغال و ظلم شنیع‌ترین آحاد بشری قرار گرفته و مستکبرین عالم از آنجا که همواره در مسیر حمایت و پشتیبانی گسترده و همه جانبهٔ نظامی، اطلاعاتی، رسانه‌ای و دیپلماتیک از این رژیم ستمگر و کودک‌کش گام برداشته‌اند، مانع از شنیده شدن صدای مظلومیت و کمک رسانی به مردم مظلوم فلسطین شده‌اند.

در این نامه مطرح شده است: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی بر عدم مشروعیت و غاصب بودن این رژیم اذعان داشته و همواره بر یاری برادران فلسطینی و مبارزه با جور و ستم غاصبان فلسطین تاکید داشته است. وضعیت اسفبار روزهای گذشته در فلسطین و نیز افغانستان بهترین گواه برای اثبات این واقعیت است که علی رغم همه ادعاهای واهی هنوز کرامت ذاتی انسان و حقوق بشر متروک‌ترین و مهجورترین مفاهیم در دنیای کنونی به شمار می‌روند و هنوز سرشت پاک انسانی بازیچه دست آنانی است که از قدرت بیشتری برخوردارند و در اعمال قدرت خویش هیچ جایگاه و شانی برای اخلاق، فضایل و حقوق انسان‌ها قائل نیستد. جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین برجسته‌ترین، بارزترین و شاخص‌ترین موضوع نقض حقوق بشر در جهان است.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی صریحاً فرمودند: «همه باید علیه خباثت صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی موضع بگیرند». ایشان تأکید نمودند که «در حوادث اخیر مربوط به مسجدالاقصی، خباثت صهیونیست‌ها جلوی چشم مردم جهان است، واقعا وظیفه همه است که موضع بگیرند و حرکت خبیثانه، جنایتکارانه، وحشیانه و ظالمانه صهیونیست‌ها را در روزهای اخیر محکوم کنند».

در بخش پایانی این نامه آمده است: حال در ام‌ّالقری جهان اسلام توقع آن می‌رود تا همهٔ نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی در غیاب دیپلماسی فعال بین‌المللی دولت تدبیر و امید، به مسئلهٔ اساسی انقلاب اسلامی یعنی قدس شریف اهتمام بیشتری بورزند و علاوه بر محکومیت این جنایت‌ها، وظیفهٔ گفتمان‌سازی ملّی، منطقه‌ای و بین‌المللیِ ابعاد گستردهٔ نقض حقوق بشر در فجایع روزهای گذشتهٔ منطقه را بر دوش کشند؛ لذا در همین راستا از جنابعالی در معاونت بین‌الملل و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با توجه به اختیارات و وظایفی که مطابق قانون اساسی متوجه شما است، انتظار می‌رود از طریق سازمان‌ها، مجامع منطقه‌ای، بین‌المللی و حقوق بشری با اقدام عاجل و مسئولانه، فشارها بر رژیم غاصب صهیونیستی جهت توقف سرکوب و کشتار ملت مظلوم فلسطین را افزایش داده و سردمداران این رژیم را به عنوان جنایتکاران جنگی و ناقضان اصلی حقوق بشر، به محاکم ذی‌صلاح معرفی کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =