پدیده جدیدی به نام گوشی به دوشی

مطالعات جدید حاکی است که گوشی‌های هوشمند در زندگی روزمره ما چنان عجین شده که در حال تبدیل شدن به خانه دوم ماست.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)؛ انسان‌شناسان دانشگاه جهانی لندن در انگلیس با مطالعه یک ساله روی افراد ۹ کشور از ایرلند تا ایتالیا، به این نتیجه رسیده‌اند که مردم به تازگی آنقدر از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که این ابزار به خانه دوم آنها تبدیل شده و هر جا که می‌روند گوشی‌هایشان همراه‌شان است و شبیه به گوشی به دوشان شده‌اند.

پروفسور دانیل میلر، یکی از این محققان، می‌گوید: این روزها استفاده بیش از حد از تلفن‌های هوشمند در میان تمامی گروه‌های سنی دیده می‌شود که این امر می‌تواند در آینده‌ای نزدیک منجر به «مرگ تدریجی» و پایان دادن به تعاملات رو در رو در میان افراد شود. به این دلیل که افراد در همه زمان‌ها از زمان غذا خوردن گرفته تا ملاقات با دوستان و خانواده و همچنین فعالیت‌های مشترک، در گوشی‌های خود غرق می‌شوند و عملا دیگر تعامل رو در رو را از دست می‌دهند.

محققان دلیل خاصی را برای به وجود آمدن چنین پدیده‌ای پیدا نکرده‌اند، اما حدس می‌زنند که اپلکیشن‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ و تلگرام دلیل اصلی آن باشد؛ پیام‌رسان‌هایی که به خانواده و دوستان امکان می‌دهد از راه دور با هم در ارتباط باشند.

در این پروژه ۱۱ محقق کار کرده‌اند که هر کدام ۱۶ ماه را صرف مطالعه روی استفاده از تلفن‌های هوشمند و تاثیر آن روی سلامتی افراد کردند. محققان می‌گویند که کاربران گوشی‌های هوشمند در آن واحد از چندین نرم‌افزار برای انجام‌ کارهای خود استفاده می‌کنند. در این میان نیز، اپلیکیشن‌های سفارشی مثل اپ‌های مربوط به سلامتی کمتر از اپ‌هایی مثل واتس‌اپ و سرچ کردن در گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر: 1095520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =