نبرد پنج تیم برای سه سهمیه

در یکی از نزدیک‌ترین فصول یک دهه اخیر فوتبال ایتالیا، پنج تیم برای کسب سه سهمیه لیگ قهرمانان رقابت دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ پس از پایان داستان کورس قهرمانی سری آ، حالا رقابت بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بین تیم های میلان، آتالانتا، ناپولی، یوونتوس و لاتزیو بسیار داغ شده است.


آتالانتا نزدیک ترین تیم به سهمیه

تیم دوم جدول رده بندی سری آ که دیشب موفق شد با نتیجه دو بر صفر بنونتو را شکست دهد از بیشترین شانس برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است. شاگردان گاسپرینی در ده بازی اخیر خود در سری آ شکستی را متحمل نشده اند و با هشت برد و دو تساوی که در این ده بازی بدست آورده اند خود را به رده دوم جدول رسانده اند. نقطه قوت آتالانتا به مانند فصل قبل خط حمله این تیم است که با حضور دوان زاپاتا ، موریل و ایلیچیچ تبدیل به کابوس رقبا شده است و تا کنون هشتاد و شش بار دروازه حریفان را به لرزه درآورده اند. آتالانتا در دو دیدار آخر خود باید در مقابل جنوا و میلان قرار بگیرد که دیدار آنها برابر میلان یکی از جذاب ترین بازی های هفته پایانی این رقابت ها خواهد بود.


از امید به قهرمانی تا راضی شدن به سهمیه

داستان میلان امسال با چند سال اخیر متفاوت بود آنها با عملکرد خیره کننده خود در نیم فصل اول مسابقات هوادارانشان را به کسب مقام قهرمانی امیدوار کردند اما هرچه به پایان فصل نزدیک تر می شدیم عملکرد این تیم ضعیف تر میشد تا اینکه صدر جدول را به رقیب همشهری واگذار کردند و حالا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با رقیبان می جنگند. هواداران روسونری موفقیت های این تیم را به حضور زلاتان ابراهیموویچ ربط می دادند که تا حدودی هم درست به نظر می رسید چرا که دقیقا پس از مصدومیت ستاره سوئدی عملکرد میلان هم دچار افت شدیدی شد و همین عامل سبب از دست رفتن قهرمانی برای این تیم شد. میلان شب گذشته موفق شد با نتیجه عجیب هفت بر صفر تورینو را شکست دهد تا با آتلانتا در امتیاز ۷۵ مساوی شود و بخاطر تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم در رده سوم جدول قرار بگیرد. شاگردان استفانو پیولی در دو دیدار پایانی خود به مصاف کالیاری و آتالانتا خواهند رفت و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به سه امتیاز این بازی ها نیاز دارند.


ناپلی‌ها پا پس نمی کشند

شاگردان گتوزو فصل پر نواسانی را پشت سر گذاشتند آنها گاهی در اوج بودند و گاهی نیز بازی های خود را واگذار می کردند اما در دیدار های اخیر موفق شدند به ثبات برسند و با عملکردی درخشان در دیدار های آخر ، خود را به رده چهارم جدول برسانند. آتزوری شب گذشته نیز در ادامه روند موفق خود با نتیجه پنج بر یک اودینزه را شکست داد تا هفتاد و سه امتیازی شود و همچنان یکی از تیم هایی باشد که سهمیه لیگ قهرمانان را در چنگ خود داشته باشد. ناپولی در دو دیدار آخر خود به مصاف فیورنتینا و هلاس ورونا خواهد رفت که در صورت پیروزی در این دیدار ها به طور قطع سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بدست خواهد آورد.


ضعیف ترین فصل بیانکونری در یک دهه اخیر

یوونتوس با سرمربیگری آندرآ پیرلو فصل کابوس واری را پشت سر گذاشته است آنها که قهرمان یک دهه اخیر سری آ بوده اند در این فصل تا کنون در کسب سهمیه اروپا نیز ناکام مانده اند. مدیران یوونتوس که با خرید رونالدو در پی کسب مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بودند حالا در کسب سهمیه این بازی ها نیز ناکام مانده اند. هرچند که آنها در دیدار شب گذشته خود با نتیجه سه بر یک ساسولو را شکست دادند اما این نتیجه یا حتی کسب سهمیه اروپا نیز نمی‌تواند از اخراج پیرلو جلوگیری کند. هواداران یونتووس که خاطرات بسیار خوبی را از زمان بازیگری پیرلو داشتند امیدوار بودند که این خاطرات را در دوران مربیگری نیز برایشان تکرار کند اما هرگز این اتفاق رخ نداد. یوونتوس که هم اکنون با هفتاد و دو امتیاز در رده پنجم جدول ایستاده است در دو دیدار آخر خود برابر اینتر و بلونیا قرار خواهد گرفت که دو بازی بسیار سخت برای آنها خواهد بود و باید با پیروزی در این دیدار ها منتظر لغزش حریفان بمانند تا سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.


عقاب ها در کمین لیگ قهرمانان

لاتزیو نیز فصل پر نوسانی را پشت سر گذاشته است. آن ها بر خلاف فصل گذشته از ثبات زیادی برخوردار نبودند و در حالی که هوادارانشان به این فصل بسیار امیدوار بودند موفق نشدند انتظارات آنها را برآورده کنند. چیرو ایموبیله بهترین گلزن این تیم در فصول اخیر در این فصل نتوانست عملکرد سابق خود را تکرار کنند و همین عامل مهم ترین دلیل افت لاتزیو بوده است. شاگردان سیمونه اینزاگی در دیدار شب گذشته موفق شدند با نتیجه یک بر صفر پارما را شکست دهد تا با یک بازی کمتر نسبت به رقبا ۶۷ امتیازی شوند و در رده ششم جدول قرار بگیرند. آنها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باید علاوه بر پیروزی در سه دیدار آینده خود برابر رم ، تورینو و ساسولو منتظر شکست رقبا نیز باشند.


در جدول رده بندی این فصل سری آ هم اکنون اینتر با ۸۸ امتیاز قهرمانی خود را قطعی کرده است و بعد از این تیم آتالانتا و میلان ۷۵ امتیازی قرار گرفته اند. در رده چهارم و پنجم جدول نیز به ترتیب تیم های ناپولی و یوونتوس با ۷۳ و ۷۲ امتیاز قرار دارند و لاتزیو نیز با یک بازی کمتر و ۶۷ امتیاز رده ششم جدول را در اختیار گرفته است.

کد خبر: 1095537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =