نبرد ادامه دار مادریدی ها برای قهرمانی

در پایان هفته سی و ششم لالیگا اسپانیا هم اکنون اتلتیکو مادرید و رئال مادرید از بیشترین شانس برای قهرمانی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ در فاصله دو هفته مانده با پایان لالیگا تیم های بارسلونا و سویا تا حدودی از کورس رقابت برای قهرمانی خارج شده اند و دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو برای کسب جام تلاش خواهند کرد.

ال چولو سومین لالیگا را می خواهد

اتلتیکو مادرید نزدیک‌ترین تیم به کسب مقام قهرمانی لالیگا است. آن ها که بخش عمده ای از فصل را صدرنشین بوده اند در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات لالیگا با اختلاف دو امتیاز نسبت به تیم دوم جدول همچنان صدرنشین هستند. آنها در دیدار این هفته خود موفق شدند تیم سرسخت رئال سوسیداد را با نتیجه دو بر یک شکست دهند تا همچنان شانس اول کسب مقام قهرمانی لالیگا باشند. دیگو سیمئونه سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید تا کنون دو بار موفق به کسب مقام قهرمانی لالیگا شده است که یکبار از آنها به عنوان بازیکن و یکبار نیز به عنوان سرمربی اتلتیکو بوده است حالا او به دنبال این است که سومین قهرمانی لالیگا را نیز به کارنامه فوتبالی خود اضافه کند و برای اینکار باید دو در هفته پایانی برابر اوساسونا و رئال وایادولید به برتری دست یابد.

کهکشانی‌ها در تعقیب همشهری

شاگردان زین الدین زیدان که همچنان به دنبال قهرمانی در رقابت های این فصل لالیگا هستند ، امشب برابر گرانادا به پیروزی رسیدند تا در دو هفته مانده به پایان فصل، همچنان در فاصله دو امتیازی اتلتیکو مادرید صدرنشین بمانند. رئالی ها فصل را خوب آغاز نکردند اما رفته رفته توانستند خود را به صدر جدول نزدیک کنند و حالا منتظر لغزش اتلتیکو هستند تا بتوانند سی و پنجمین لالیگا را برای خود بدست بیاورند و فصلی که در کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا ناموفق بودند را با قهرمانی لالیگا شیرین تمام کنند. آنها برای اینکار باید علاوه بر شکست اتلتیکو بیلبائو و ویارئال ، منتظر توقف اتلتیکو مادرید در یکی از دیدارهای باقی مانده خود نیز باشند.

بلوگرانا و پر پر شدن رویای قهرمانی

شاگردان رونالد کومان که برای زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی به پیروزی در دیدار مقابل لوانته نیاز داشتند ، به تساوی ۳-۳ مقابل این تیم رضایت دادند تا با توجه به پیروزی اتلتیکو مادرید فاصله آنها با صدرجدول به عدد چهار افزایش پیدا کند. حالا با این شرایط رویای قهرمانی برای کاتالان ها در حال کمرنگ شدن است و مدیران این تیم تصمیم گرفته اند که رونالد کومان را در پایان فصل از هدایت بلوگرانا برکنار کنند. بارسلونا برای قهرمانی باید سلتاویگو و ایبار را شکست دهد و منتظر شکست اتلتیکو و رئال در دیدارهای آینده خود باشد که اتفاقی بسیار بعید خواهد بود. آبی و اناری پوشان امسال تنها موفق به کسب کوپا دل ری شده اند و از لیگ قهرمانان اروپا نیز کنار رفته اند.

روخی بلانکوس دیگر شانسی ندارد

سویا امسال با جولین لوپتگی عملکرد بسیار خوبی داشت و موفق شد تا روزهای پایانی جزو مدعیان قهرمانی باشد. آنها اگر در دو دیدار برابر اتلتیکو بیلبائو و رئال مادرید به برتری می رسیدند با توجه به پیروزی این هفته برابر والنسیا می توانستند در رده دوم جدول و چسبیده به اتلتیکو مادرید برای قهرمانی در لالیگا بجنگند. شاگردان لوپتگی اگر در دو دیدار آینده خود برابر ویارئال و آلاوز پیروز شوند و اتلتیکو مادرید نیز هر دو بازی آینده خود را واگذار کند با این تیم هم امتیاز خواهند شد اما با توجه به شسکت در دیدار رو در رو برابر این تیم ، نمی‌توانند قهرمانی لالیگا را بدست بیاورند.

وضعیت جدول لالیگا

در جدول رده بندی لالیگا پس از گذشت سی و شش هفته از این رقابت ها اتلتیکو مادرید با کسب ۸۰ امتیاز صدرنشین است و پس از این تیم رئال مادرید با ۷۸ و بارسلونا با ۷۶ امتیاز در رده های دوم و سوم جدول قرار گرفته اند که شانس خود را برای قهرمانی در این رقابت ها آزمایش می کنند. در رده چهارم جدول نیز سویا ۷۴ امتیازی حضور دارد که دیگر شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =