دانشجویان خواستار حضور نماینده‌شان در شورای آموزشی دانشگاه شدند

عضو شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی از مسئولان وزارت بهداشت درخواست دارند تا نماینده‌ای در شورای آموزشی دانشگاه‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی - دانشجویی همان‌گونه که از نامش پیداست باید پیگیر مسائل صنفی از جمله آموزشی و رفاهی دانشجویان باشد. دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای انجام بهتر وظایف خود و کمک به حل مشکلات دانشجویان خواستار عضویت در شوراهای آموزشی دانشگاه‌ها شده‌اند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌های آموزشی شرکت داشته و مسئولان را با مشکلات آشنا کنند.

فرشاد برگ‌ریزان در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه پیگیری مسائل آموزشی دانشجویان یکی از فعالیت‌های جدی شورای صنفی است، گفت: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل گذراندن واحدهای عملی در بیمارستان‌ها و تئوری نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه‌ها  مشکلات آموزشی بیشتری دارند.

وی با اشاره به شورای آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: وظیفه این شورا در دانشگاه‌ها سیاست گذاری در حوزه آموزشی و تصمیم گیری برای اهداف آموزشی داشجویان در گروه‌های تحصیلی مختلف است.

عضو شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: آیین‌نامه ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص کرده که پیگیری و کمک به حل مشکلات آموزشی بر عهده شورای صنفی است. عضویت در شورای آموزشی دانشگاه خواسته همگانی شوراهای صنفی -دانشجویی است. 

وی مطرح کرد: شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی از مسئولان وزارت بهداشت درخواست دارند تا نماینده‌ای در شورای آموزشی دانشگاه‌ها داشته باشند چراکه این شورا باید در روند مسائل آموزشی مرتبط با دانشجویان باشد.

برگ ریزان حضور نماینده شورای صنفی- دانشجویی در شورای آموزشی دانشگاه را موثر و مفید دانست و گفت: بنده عضو شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لارستان هستم؛ اما برای عضویت و حضور نمایندگان صنفی در این شورا قانون جمعی وجود ندارد.

دبیر شورای صنفی -دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لارستان درباره اعضای عضو شورای آموزشی دانشگاه‌ها علوم پزشکی مطرح کرد: رئیس دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، معاون آموزشی دانشگاه، مدیر گروه‌های رشته‌های مختلف و برخی از استادان عضو این شورا هستند. این مسئولان برای دانشجویان تصمیم گیری می‌کنند در حالی دانشجویی در این جلسات حضور ندارد.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت تشکل‌های دانشجویی فرهنگی و سیاسی است، گفت: همان گونه که تشکل‌های دانشجویی نماینده‌ای در شورای فرهنگی دانشگاه‌ها دارند، نمایندگان صنفی نیز باید در شورای آموزشی دانشگاه عضویت و حضور داشته باشند.   

انتهای پیام/

کد خبر: 1095592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =