بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی عامل ایجاد موج جدید کرونا

دبیر روابط عمومی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: در حالی که هنوز واکسیناسیون دانشجویان و استادان آغاز نشده است، بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی باعث ایجاد موج جدید کرونا در کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، خبر بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی چند دانشگاه مطرح کشور و آغاز ثبت نام و اسکان دانشجویان در چند روز اخیر، باعث نگرانی برخی از دانشجویان و خانواده‌های آنها شده است. 

ابوذر ارجمند در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی برخی از دانشگاه‌ها بیان کرد: در حال حاضر افراد واکسینه شده در مقابل بیماری کرونا زیر یک درصد افراد جامعه را تشکیل می‌دهند. قشر قابل توجهی از دانشجویان رشته پزشکی هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و دانشجویان دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی که هیچ کدام واکسن تزریق نکردند.

وی ادامه داد: در حالی که هنوز واکسیناسیون دانشجویان و استادان آغاز نشده است، بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی باعث ایجاد موج جدید کرونا در کشور می‌شود.

دبیر روابط عمومی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد: به عقیده بنده بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در شرایط کنونی تصمیم درست و عاقلانه‌ای نیست. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دانشجویان و استادان طبق سند ملی واکسناسیون کشور، واکسن دریافت می‌کنند، گفت: در حال حاضر ما از اجرای سند ملی واکسیناسیون عقب هستیم و هنوز تمام کادر درمان واکسن دریافت نکرده‌ است. در نتیجه گمان نمی کنم به استادان و دانشجویان در زمان مقرر واکسن زده شود. 

به گفته ارجمند، در ماه‌های اول شیوع کرونا با روزانه 2 یا 3 هزار نفر مبتلا، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام پیک می‌کرد؛ اما الان با حدود روزانه بالای 18 هزار نفر می‌خواهند دانشگاه‌ها را بازگشایی کنند.

دبیر شواری صنفی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه مسئولان به دنبال ایجاد ایمنی گله‌ای در کشور هستند، گفت: اگر مسئولان قصد ایجاد این نوع ایمنی را کشور دارند، بهتر است قشر دانشجو را در این محدودیت قرار ندهند. 

وی ادامه داد: زمانیکه کرونا در حالت پیک قرار نداشت یعنی اسفند سال 98 به دانشجویان اعلام شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا  خوابگاه‌های دانشجویی و دانشگاه‌ها تعطیل هستند. بعد از آن بر اساس پروتکل‌های خاص و بسیار محدود، تنها  50 درصد ظرفیت خوابگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان رشته‌های پزشکی نقش بسیار موثری در مقابله با بیماری کرونا دارند، گفت: اینترن‌ها و رزیدنت‌ها در یک سال و چند ماه گذشته از جان گذشتگی بسیاری داشتند؛ اما هنوز بسیاری از آنها واکسن دریافت نکردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =