جزئیات افزایش حقوق اعضای هیئت علمی تربیت مدرس اعلام شد

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: علاوه بر ۲۵ درصد افزایش حقوق سال جاری و ۲۰ درصد افزایش حق مدیریت، دو مرحله افزایش ۳۰ درصدی نیز در همسان سازی وجود دارد که ۳۰ درصد اول به تمامی اعضای هیات علمی تعلق می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد تقی احمدی در بیستمین نشست هیئت رئیسه دانشگاه تربیت مدرس به جزییات بحث همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح همسان سازی علاوه بر ۲۵ درصد افزایش حقوق سال جاری و ۲۰ درصد افزایش حق مدیریت، دو مرحله افزایش ۳۰ درصدی نیز در همسان سازی وجود دارد که ۳۰ درصد اول به تمامی اعضای هیئت علمی تعلق می گیرد و منابع آن طی دو هفته آینده ابلاغ می شود.

وی افزود: ۳۰ درصد دوم مشمول همه اعضای هیئت علمی نخواهد شد زیرا با افزایش وظایف و کاهش حق التدریس و افزایش تعهدات اعضای هیئت علمی همراه خواهد بود که شامل ۲۰ درصد افزایش واحدهای موظفی ، ۲۰ درصد کاهش حق التدریس و ۵۴ ساعت حضور در دانشگاه در طی هفته خواهد بود. همچنین اعضای هیئت علمی نباید در مأموریت سایر ارگان ها و سازمان ها باشند.

احمدی افزود: جزییات این طرح، نهایی و پیش نویس آن تهیه شده است و طی هفته های آینده با مشارکت سازمان برنامه و وزارت علوم و نظرات دانشگاه ها و شورای صنفی نهایی خواهد شد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم موظف است به منظور پاسخگویی به نیازهای گوناکون در بخش های مختلف، طرح مأموریت گرایی موسسات آموزش عالی را با توجه به سطوح عملکردی، بین المللی، ملی، منطقه ای و خاص تدوین کند و پس از تصویب به اجرا درآورد.

 وی افزود: دانشگاه نیز باید مأموریت خود را در عرصه ملی و بین المللی تعریف کند و در این راستا فعالیت کمیته تعیین مأموریت و محورهای اولویت دار در عرصه ملی و بین المللی رو به اتمام است و نتایج آن از نظر نوع مأموریت و محورهای اولولیت دار فعالیت‌های دانشگاه برای پردیس ها و دانشکده ها ارسال خواهد شد تا در خردادماه بر اساس نیاز و دستور وزارت متبوع و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با اشاره به انتصاب رئیس پردیس علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه گفت: دانایی فرد رئیس مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه و از اساتید بنام و موفق در حوزه مدیریت، مسئولیت پردیس علوم انسانی و اجتماعی را تقبل کرده اند و امیدواریم ایشان با تفاهم و همکاری میان سه دانشکده علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد و حقوق بتوانند همکاری های بین رشته ای و مشارکت در منابع را به خوبی رقم بزنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =