شانزده اپیزود از دربی ۹۵

دربی پایتخت در حالی با برتر سرخپوشان همراه شد که چندین نکته قابل تامل در خصوص دو تیم را در بر داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛ دربی ۹۵ در حالی شروع شد که دوتیم بعد از بازی های آسیایی در مقابل هم صف آرایی کردند. دو تیمی که هفته پیش از اصفهانی‌ها زخم خورده بودند. حالا یکی بیشتر یکی کمتر. حالا حداقل برای ماندن در کورس قهرمانی درعمل نه روی کاغذ به مصاف هم رفتند.

اپیزود اول

جنگ روانی مربیان در کنفرانس خبری. صحبتهای گل محمدی در مورد مجری ها و کارشناسان برنامه‌های تلویزیونی و صحبت‌های فرهاد مجیدی در مورد مشکلات کادر پزشکی و نسبت دادن آن به تیم رقیب و بحث بازی جوانمردانه. نشان از جنگ تمام عیار حتی رسانه ای در دو طرف میدان بود.

اپیزود دوم

پرسپولیس هنوز با همان میراث برانکو ادامه می دهد، ۲-۴-۴. اما استقلال با ۲-۵-۳ که قطعا دلایل متعددی برای انتخاب آن می توان شمرد.

اپیزود سوم

یاغی هم یاغی های قدیم، یادش بخیر مهدی هاشمی نسب و علیرضا واحدی نیکبخت. از این جدیدها آبی گرم نمی شود.

اپیزود چهارم

فرهاد مجیدی با این چینش عملا وریا را مقابل ترابی قرار داد تا زهر حمله پرسپولیس را کاهش دهد، دقت کنید به شرح وظایف محمد نادری در چپ که دائما در حمله بود و وریا غفوری در راست که دست به عصا در حمله شرکت می کرد.

اپیزود پنجم

پانزده دقیقه اول بازی حملات پر دامنه استقلال، شبیه به بازی با سپاهان مقابل پرسپولیس. ولی اینکه چرا این حملات در طول بازی تکرار و تداوم ندارد هم برای خود سوالی هست؟

اپیزود ششم

پرسپولیس در چند صحنه نیمه اول نزدیک به پانزده پاس در ابعاد مختلف زمین می دهد و حتی در زمین حریف.نکته مهم در گردش توپ پرسپولیس خلل ایجاد نشود زهرآگین خواهد شد.

اپیزود هفتم

نیمه اول اوج حساسیت و بازی درگیرانه  با یکی دو موقعیت نصف و نیمه از دو تیم. نه از بازی های فکورانه پرسپولیس در آسیا خبری هست نه استقلال تهاجمی و گلزن.

اپیزود هشتم

نیمه مربیان با دو تعویض زودهنگام از طرف گل محمدی، حالا فنی یا غیر فنی به نظر می رسد گل محمدی تابو شکنی در تعویض را شروع کرده.

اپیزود نهم

سبک بازی به سمت تک موقعیت ها و استفاده از آنها پیش می رود. بازی سفت و سختی هست، همچنان درگیری ها در میانه میدان شدیدا به چشم می خورد.

اپیزود دهم

یادش بخیر در بازی های آسیایی هر بازی استقلال ی ها چند بار شور سه نفره با کمالوند انجام می دادند.اما اینجا در دربی فقط گل محمدی و مطهری در این شکل قاب دیده می شوند. خلا یک کمک مربی روی نیمکت استقلال دیده می شود.

اپیزود دهم

گل پرسپولیس در یک فعل و انفعال. فاز دفاعی استقلال همچنان همان مشکل را دارد، مشکلی از جنس عدم فشار مستقیم به صاحب توپ، مشکلی از جنس بیست متر پا به توپ حرکت کردن امیری، مشکلی به نام آسان گیری در یارگیری ، مشکلی از جنس عدم بدبین بودن به توپ های برگشتی و ریباند در باکس پنالتی خودی.

اپیزود یازدهم

پرسپولیس طبق معمول بعد از گل عقب نشسته، استقلال حمله می‌کند پرسپولیس دفاع. اینکه از زور حریف عقب می نشیند یا دستور کادر فنی هست، هنوز بر ما پوشیده هست. یک مسئله پرسپولیس در این دقایق سخت توپ می گیرد راحت لو می دهد، برای کنترل این فشار حفظ توپ لازم هست.

اپیزود دوزادهم

تعویض‌های مجیدی، فرشید اسماعیلی و دیاباته برای برگرداندن آب رفته از جوب. اما ظاهرا که دیاباته کلا فراموش کرده خودش و نقشش را، اسماعیلی هم تازه از بند مصدومیت رها شده است.

اپیزود سیزدهم

پرسپولیس حالا در حال بدست آوردن برداقتصادی هست، فلش بک بزنیم به تعاریف بردهای اقتصادی تیم‌ها در فوتبال.

اپیزود چهاردهم

تعویض های دوباره گل محمدی. سرمربی پرسپولیس ظاهرا ترک عادت کرده. شجاعی یک گل را نجات داده. یاد محمد انصاری بخیر که در اولین بازی خود در پرسپولیس جلو سپاهان چنین توپی را درآورد و بعدا چهره شد، شجاعی هم یعنی در این راه قرار گرفته؟

اپیزود پانزدهم

رمضانی و دانشگر. رو آوردن به توپ های بلند.آقای مجید برنامه جایگزین یهتری باید داشته باشی برای روزهای مبادا و اینچنین. در ضمن پس چرا زودتر اینکار را نکردی؟

اپیزود شانزدهم

انتهای بازی. دربی تهران بدون درگیری نمی شود که تمام شود، نمک این بازی همین مشت و لگدها هست ظاهرا. و ماندن پرسپولیس در کورس قهرمانی و دور شدن هر چه بیشتر استقلال از جام.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =