مهمترین روز ستاد انتخابات چگونه گذشت؟

آخرین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امروز در حالی به پایان رسید که مهمترین و تاثیرگذارترین چهره های این صحنه رقابت سیاسی، رسما اعلام حضور کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، آخرین و مهمترین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امروز (شنبه) با حضور چهره های مطرحی از جمله آیت الله رئیسی ریاست قوه قضاییه، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و اسحاق جهانیگری معاون اول دولت فعلی در ستاد انتخابات وزارت کشور به پایان رسید. 

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، شورای نگهبان مسئولیت بررسی مدارک و صلاحیت بیش از ۳۰۰ نفر از داوطلبان را مورد بررسی قرار دهد.

آنطور که «سید اسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور تا پایان روز چهارم ثبت نام ۳۰۴ نفر از شخصیت های سیاسی، نظامی، مسئولان کنونی و سابق و نیز شهروندان عادی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم شدند. به نظر می رسد با تاکید موسوی مبنی بر عدم تمدید فرصت ثبت نام امروز، تالار وزارت کشور روز پرهیاهو و مهمی را تجربه خواهد کرد.

سحرخیزترین کاندیداها

شاید یکی از قابل توجه ترین نکات روز آخر حضور اول وقت علی لاریجانی و محسن هاشمی رفسنجانی بود به نحوی که برخی از خبرنگاران و عکاسان خبری هنوز در سالن وزارت کشور حضور نداشتند. 

اینکه دو کاندیدای شاخص رأس ساعت ۸ صبح به ستاد انتخابات مراجعه کردند در طولنج روزاخیر بی سابقه بود.

حضور مهمترین چهره های سیاسی که در هفته های اخیر در بسیاری از رسانه های مکتوب، تصویری و فضای مجازی در خصوص آنها گفته و شنیده شده است، موجب شد تا روز بسیار پرکار و شلوغی برای اهالی رسانه به حساب آید. 

طبیعتا حضور شخصیت های تاثیرگذار متعددی چون آیت الله رئیسی، علی لاریجانی، محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری، محسن رضایی، سعید جلالی و دیگر چهره های حاضر امروز در وزارت کشور سبب شد تا شاهد جنب و جوش بسیار بیشتری در سالن های ستاد ثبت نام به نسبت روزهای گذشته باشیم. 

 «کنایه محسن رضایی به لاریجانی و جهانگیری» 

علی لاریجانی در نشست خبری پس از ثبت نام در ستاد وزارت کشور گفته بود: تجارت، نظامات پایدار می خواهد و حوزه اقتصاد نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود. سیاست روشن، ثبات در قواعد می خواهد و فعل و انفعالات طبیعی خود را می طلبد و با اقدامات نمایشی، مسائل کشاورزان، صنعتگران، بازنشستگان، کارگران و بیکاران حل نمی شود.

 رضایی هم در پاسخ به لاریجانی اینطور گفت که «اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست؛ اقتصاد از فلسفه بافی آسیب جدی دیده است.»

جهانگیری هم در نشست خبری خود و زمانی که داشت درباره سختی مردم در شرایط کنونی، فقر جامعه و مشکلات کسب و کار حرف می زد، بغض کرد.

متعاقب آن بود که محسن رضایی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «آقایانی از فساد گفتند، ولی چرا سهم خودشان از این فساد و تبعیض را نگفتند؟»

 «آمدن یا نیامدن مساله این بود»

حضور آیت الله رئیسی جهت ثبت نام در ستاد وزارت کشور طی هفته های اخیر و به خصوص در مدت پنج روز زمان تعیین شده جهت ثبت نام ها، یکی از موضوعات داغ و پر بحث بود، به نحوی که دائما اصحاب رسانه از یکدیگر و البته از رابط ها و منابع خود در بیرون از وزارت کشور جویای حضور یا عدم حضور آیت الله بودند.

برخی با قاطعیت کامل تا شب پیش از آخرین روز مهلت ثبت نام ها از عزم وی بر عدم حضور گفتند و برخی نیز آمدن آیت الله رئیسی را بشارت می دادند. 

نهایتا نیمه شب شنبه بود که شنیده های مطئمنی دال بر حضور آیت الله رئیسی در در حوالی ساعت ۱۱ صبح و البته پیش از آن انتشار بیانیه ای از سوی دفترشان به گوش رسید و همین موضوع هم محقق شد. 

 «استقبال بی سابقه خبرنگاران و عکاس از آیت الله رئیسی»

با حضور آیت الله ابراهیم رئیسی در سالن ستاد انتخابات وزارت کشور ازدحام بی سابقه ای صورت گرفت و هیاهوی عجیبی در سالن ایجاد شده بود که این موضوع کار را برای تصویربرداری در دقایقی که آیت الله در حال انجام ثبت نامش بود، سخت کرد.

 «من روحانی نیستم»

 عزت الله ضرغامی رئیس پیشین سازمان صدا و سیما در نشست خبری خود پس از انجام ثبت نام گفت: من با صدای بلند اعلام می‌کنم که «من روحانی نیستم» روحانی نه توان صحبت با داخلی‌ها را دارد و نه توان مذاکره با دنیا داشت.

کد خبر: 1095671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =