پاسخگویی به نیازهای بومی با بهره گیری از مراکز تحقیقاتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر مراکز تحقیقاتی، هسته های علمی و فناورانه، مراکز رشد را بسترهای آماده به کاری برشمرد که توانایی پاسخگویی به بسیاری از نیازهای ملی و منطقه ای را داراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه شورای هماهنگی مرکز تحقیقات انرژی های نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر فعال سازی ظرفیت ها و آماده سازی زیرساخت ها گفت: مهم ترین زیرساخت های هر جامعه ای، زیرساخت های علمی، پژوهشی و آموزشی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه هنوز در ابتدای مسیر تحولات علمی قرار داریم، توضیح داد: مراکز تحقیقاتی، هسته های علمی و فناورانه، مراکز رشد و بسترهای آماده به کاری که در دانشگاه ایجاد شده است توانایی پاسخگویی به بسیاری از نیازهای ملی و منطقه ای و نیز حضور اعضای هیأت علمی و دانشجویان با هر قلمروی تخصصی را داراست.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مشکلات باید به صورت ساختاری شناسایی و رفع شود، تشریح کرد: باید جدی تر، عمیق تر و نهادینه تر به مسائل نگاه و با چالش ها برخورد کرد.

عبدالهی با بیان اینکه تا زمانی که ذهن ها تغییر نکند، تحولی ایجاد نمی شود، اظهار کرد: لازمه تحول، تغییر افکار است. اگر تحول در اندیشه ایجاد شود، زبان، کلام، رفتار و اعمال ما نیز متحول خواهد شد.

این مقام مسئول با تأکید بر مأموریت های فوق، تصریح کرد: اگر به دنبال کارآمدی، برندسازی و سرآمد بودن هستیم باید به کارهای عملی، آزمایشگاهی و مهارت افزایی توجه کرد.

وی با بیان اینکه یک شأن مراکز تحقیقاتی، فعال سازی ظرفیت های درآمدی است، عنوان کرد: شأن دیگر این مراکز، زمینه سازی توانمند شدن اعضای هیأت علمی و دانشجویان است. آمادگی فکری، ذهنی و عملیاتی، لازمه فعالیت در این بستر است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال بیان فرمودند، در این مسیر نیازمند مانع زدایی و پشتیبانی هستیم.

عبدالهی با اشاره به ایجاد کنسرسیوم انرژی ها نو و تجدیدپذیر دانشگاه آزاد اسلامی در بوشهر، یادآور شد: این اعتماد یک پیام مشخص دارد و آن هم وجود ظرفیت و توانایی انجام امور در استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ادامه داد: با مشارکت و درگیر کردن دانشجویان در طرح ها و برنامه های کوتاه و بلند مدت درون و برون دانشگاهی اهدافی چون بالا بردن توان عملیاتی، استفاده از ایده های نسل جوان در پروژه ها و مهارت افزایی تحقق خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه انسان خلق شده است تا در نظام هستی، مسئولیت های مهم را پذیرا شود، خاطرنشان کرد: مسئولیت گریزی بسیار ناپسند و مذموم است. بی تفاوتی آفت ایمان است. اگر توانایی انجام فعلی در انسان وجود داشته باشد و از انجام آن سرباز زند، مرتکب گناه شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1095687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =