مطالبه‌گری حق جنبش‌ دانشجویی است

نائیب دبیر هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی استان فارس گفت: مطالبه حق مردم و جنبش‌های دانشجویی است و مسئولان موظف‌اند پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مطالبه‌گری درخواست‌های مردم یا حل مشکلات آنها توسط جریان دانشجویی از مسئولان یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها و وظایف این جنبش است. دانشجویان در حین انجام وظیفه خود یعنی مطالبه گری گلایه‌هایی نیز دارند مانند اینکه مسئولان با آنها همکاری لازم را ندارند یا حاضر نیستند پاسخگویی سوالات دانشجویان باشند.

 محمد نامجو در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی مردم بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  خاستگاهی مردمی دارد و حق حاکمیت مردم به رسمیت شناخته شده است. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به این مسئله تأکید و تصریح شده است. در مقدمه این قانون بر لزوم فراهم کردن زمینه مشارکت فعال همه افراد در تمام تصمیم گیری‌های سیاسی تأکید شده است. 

وی افزود: در اصل ششم قانون اساسی نیز بیان شده است که در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکا به آرای عمومی یعنی انتخابات اداره شود. 

نائیب دبیر هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد: این اصل حق پرسش و مطالبه مردم از منتخبان خود را به رسمیت می‌شناسد. اگر انتخاب مسئولان و مدیران جامعه از سوی مردم و سپردن سرنوشت‌شان به دست آنها برای اداره بهتر جامعه باشد، ولی مسئولان موظف به پاسخ گویی، در مقابل مردم نباشند هیچ تضمینی برای اداره بهتر جامعه وجود ندارد و حتی امکان دارد برخی از مسئولان بر خلاف مصالح جامعه و منافع ملی کشور گام بردارند.

وی مطرح کرد: متاسفانه با توجه به پیگیری‌ها و تماس هایی که با برخی مسئولان کمیسیون‌های شورای شهر شیراز داشتیم با آوردن بهانه‌هایی از پاسخگویی شانه خالی کردند یا پاسخگوی تماس ها نبودند.

نامجو با تاکید بر پاسخگویی مسئولان عنوان کرد: مدیر یا کارگزار در انقلاب باید در مورد مسائل حوزه مسئولیتش برای مردم توضیح دهد.  هرگاه سوءظنی برای مردم ایجاد شد، مسئول مربوطه باید تلاش کند تا آن سوءظن را برطرف کرده و دلایل عملکرد و برنامه‌های خود را بیان کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مطالبه حق مردم و جنبش‌های دانشجویی است و مسئولان موظف هستند، پاسخگو باشند. اعضای شورای شهر شیراز باید با بسیج دانشجویی به نمایندگی از مردم، همکاری داشته باشند. در غیر این صورت جریان دانشجویی از کنار این مسائل راحت نمی گذرد و با اعضای شورایی که خود را پاسخگو به مردم و جرایان دانشجویی نیستند، برخورد خواهد کرد.

وی افزود: افرادی که به عنوان نماینده مردم در شورای شهر حضور دارند؛ اما پاسخگوی سؤالات مردمی و مطالبات دانشجویی نسبت به عملکرد کمیسیون‌های تحت مدیریت خود نیستند، لیاقت نمایندگی مردم را ندارند. 

نامجو در پایان خاطرنشان کرد: مسئولانی که با رفتاری کاملا غیرحرفه‌ای پاسخگوی تماس‌های مکرر نماینده بسیج دانشجویی جهت دعوت به برنامه‌ای کارشناسانه می‌کنند، نیستند در صورت دعوت به مناظره یا نقد عملکرد قطعا واکنش‌های عجیبی از خود نشان خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =