امتحانات دستیاران گروه پزشکی تسهیل می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص درخواست‌هایی مبنی بر عدم برگزاری آزمون‌های دستیاران به دلیل فشار کاری این قشر، گفت: تلاش می‌کنیم امکانات و تسهیلاتی را فراهم کنیم که امتحانات نسبت به سال گذشته آسان‌تر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه جلسه مشترک میان معاونان فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و نظام پزشکی در خصوص مشکلات دستیاران گفت: در این جلسه در خصوص وضعیت معیشتی، آینده شغلی و فشارهای کاری دستیاران صحبت و بررسی‌هایی انجام شد و راهکارهای هر سه بخش روی میز گذاشته شد تا به صورت هماهنگ برای رفع مشکلات این عزیزان اقدام کنیم.

وی در خصوص طرح موضوعاتی با هدف تغییر زمان آزمون‌های دستیاران با توجه به فشار کاری موجود به دلیل کرونا، اظهار کرد: آموزش باید بر اساس نظم و انضباط تعیین شده حرکت کند؛ بی‌انضباطی و بی‌نظمی در آموزش بیشترین ضررش در ابتدا متوجه خود دستیاران است. ما شرایط کرونا و فشار کاری را درک می‌کنیم و تمام تلاش خود را بر این می‌گذاریم که استرس کمتری به دستیاران وارد شود و نظم و انضباط را با فشار حداقلی رعایت کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: این که فکر کنیم برگزاری آزمون دستیاری، ارتقاء و تله‌بورد تنها مشکل دستیاران است صحیح نیست؛ اما تلاش می‌کنیم امکانات و تسهیلاتی را فراهم کنیم که امتحانات نسبت به سال گذشته سهل‌تر شود.

باید تعداد شیفت‌های دستیاران را با داشبوردهای مدیریتی رصد کنیم

وی در خصوص عدم رعایت تعداد شیفت تعیین شده از سوی وزارت بهداشت به دستیاران توسط برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: معدود دانشگاه‌هایی وجود دارند که تعداد شیفت‌های دستیاران را رعایت نمی‌کنند، بر این اساس تمهیداتی برای داشتن کنترل بیشتر بر رعایت موظفی کشیک‌های دستیاران اندیشیده‌ایم. باید نظام کشوری شفاف وجود داشته باشد تا با داشتن داشبوردهای مدیریتی، بتوانیم دانشگاه‌ها و رشته‌ها را رصد کنیم و اگر کسی از قوانین و مقررات عدول کرد، سریع شناسایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =