دولت روحانی حل مشکلات کشور را معطل ارتباط با غرب نگه‌داشت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت روحانی به جای اتکا به توانمندی های داخلی به غرب امید داشت که مشکلات ما را حل کند، درحالیکه نباید برون رفت از مشکلات را معطل ارتباط با غرب نگه می داشتند.

میرقاسم مومنی کارشناس مسائل  سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص رویکرد توجه به غرب دولت روحانی درهشت ساله اخیر و نتایج حاصل از آن، اظهارداشت: مذاکراتی که در هشت ساله اخیر تیم مذاکره کننده ایران با طرف های خارجی در برجام داشتند ما ازچند جنبه ناموفق بوده ایم که این عدم توفیق ها تمام دستاورد های ایران در این حوزه را زیر سوال می برد.

وی با اشره به تاکید دولت روحانی به غرب گفت: اولین مشکل اعتماد به غرب و آمریکا بود، ما در تاریخ ۴۲ ساله خود شاهد بودیم که دولت های غربی و آمریکایی علی رغم اینکه منافع جدای از هم در منطقه دارند اما منافع مشترکی به نام حمایت از رژیم صهیونیستی هم دارند.

مومنی بیان داشت: در دولت آمریکا سیاست ها به نحوی است که با روی کار آمدن هر حزبی چه دموکرات چه جمهوری خواه ما شاهدیم که اولویت اول در سیاست آمریکا بعد از حمایت از رژیم صهیونیستی مخالفت با جمهوری اسلامی ایران بوده، چراکه این یک سیاست کلی آمریکا است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بنابراین مشکل ما در دولت روحانی اعتماد و امید بیش از حد به غرب بود. مردم دیدند که قبل از برجام مسئولین از جمله روحانی ادعا داشتند که با امضای  برجام تمام مشکلات اقتصادی و صنعتی ما حل خواهد شد و لذا با باور این سخنان از سوی دولتمردان، امید مردم به امضای برجام بود.

مومنی تصریح کرد: اما زمانی که برجام انعقاد پیدا کرد و اجرایی نشد و به نوعی ایران از منفعت اقتصادی آن بهره مند نشد؛ اروپایی ها بدعهدی کردند و متعاقب آن شاهد نوعی سرخوردگی و ناامیدی در ملت در حوزه های کشاورزی و صعنت بودیم.

وی ادامه داد: با شکست برجام مردم سرخورده شدند و این سرخوردگی برای نظام هزینه داشت. این مسئله تبعات مختلف کلانی با خود حمل میکرد که موجب نارضایتی یا سوال هایی شد اما کسی جوابگوی آن نبود.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر عملکرد اشتباه روحانی و ناامیدی به وجود آمده درمردم افزود: روحانی بیش از توان خود وعده وعید داد و در وقت عمل، مشکلات را با بی مسئولیت جلوه دادن خود به حاشیه راند؛ در حالیکه رئیس جمهور نفر دوم کشور و دارای اختیارات گسترده ای است و قدرت مدیریت کشور را در دست دارد.

مومنی گفت: دولت روحانی به جای اتکا به توانمندی های داخلی به اروپا و آمریکا امید داشت که مشکل ما را حل کنند، درحالیکه هیج کشوری منافع  اقتصادی و ملی خود را فدای منافع کشور دیگری نخواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشتباه دانستن تکرارعملکرد های روحانی بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات مهمی  که در مردم ایجاد کردند ناامید کردن مردم بود.

وی ادامه داد: آسیب ها و زیان هایی که در دولت روحانی داشتیم باعث سرشکستگی و ناامیدی قشر جوان، نخبگان صنایع مختلف و تولیدکنندگان شد.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: دولتی که در آینده برسرکار بیاید، فشارمضاعفی را باید تحمل کند، آن دولت باید با ایجاد امید و اعتماد سازی در مردم شروع به آبادانی و حل مشکلات داخل و خارجی کند چراکه تکرار اشتباهات روحانی زیانی برای منافع ملی است.

کد خبر: 1095713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =