دانشجویان روابط عمومی باید براساس نیاز سازمانی ساماندهی شوند

استاد ارتباطات و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: هنوز در دانشگاه‌ها نتوانسته‌ایم نظام گزینش دانشجوی روابط عمومی را بر اساس علایق و نیازها ساماندهی کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اولین همایش مجازی «رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها» با شعار روابط عمومی؛ تعامل، حمایت و مانع‌زدایی به همت دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی صبح امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

نشست اول با موضوع روابط عمومی و تحولات آینده ایران با حضور محمدرضا رسولی، معاون دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی و دبیر علمی همایش، بیتا شاه‌منصوری، مدیر گروه ارتباطات، روزنامه‌نگاری و رسانه واحد تهران مرکزی، مهناز رونقی، مدیرگروه مطالعات فرهنگی واحد تهران مرکزی، داوود زارعیان، استاد ارتباطات و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، خسرو رفیعی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران، امیرعباس تقی‌پور، قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری هفته روابط عمومی کشور و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و امیر عبدالرضا سپنجی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

داوود زارعیان، استاد ارتباطات و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در این همایش گفت: جایگاه و موقعیت روابط عمومی در ایران در حال رشد است، اما همچنان نقص اساسی در ساختارها وجود دارد. در واقع هنوز برخی از سؤالات ما در توسعه روابط عمومی‌ها پاسخ داده نشده است.

وی افزود: ما هنوز در دانشگاه‌ها نتوانسته‌ایم که نظام گزینش دانشجوی روابط عمومی را بر اساس علایق و نیازها ساماندهی کنیم. همچنان گزینش روابط عمومی بر اساس آزمون است و برخی از داوطلبان این رشته اطلاعی از روابط عمومی ندارند و باید این ساختار اصلاح شود.

این استاد ارتباطات بیان کرد: دانشجویان روابط عمومی بعد از فارغ‌التحصیلی شاید محیط روابط عمومی سازمانی را حس نکنند و باید این موضوع اصلاح شود. همچنین در زمینه دروس روابط عمومی عملی، نیاز به بازنگری وجود دارد. در واقع روابط عمومی در گذشته بیشتر کارهای تشریفاتی و فرهنگی انجام می‌داد اما در حال حاضر رشد خوبی کرده و دانشجویان و اساتید خوبی در این رشته تربیت شده‌اند.

زارعیان گفت: روابط عمومی سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۸۰ باید متفاوت باشد. البته تفاوت‌هایی وجود دارد اما باید تقویت شود. همچنین کسی که وارد رشته روابط عمومی می‌شود باید علاقه و انگیزه بالایی داشته باشد. در حوزه هنر، اگر روابط عمومی هنر هشتم باشد باید افراد با انگیزه وارد رشته تحصیلی روابط عمومی شوند و دانشگاه‌ها باید برای جذب دانشجو در این رشته، مصاحبه بگذارند. البته در دوره کارشناسی دشوار بوده اما در دوره تحصیلات تکمیلی ممکن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =