خرید تضمینی یک میلیون و ۳۶۳ هزار تُن گندم

سخنگوی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از یک میلیون و ۳۶۳ هزار تُن گندم و ۲۳ هزار تُن کلزا تا ۲۶ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سید محمد تقی طباطبایی گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده به ۶۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که ۴۱ هزار میلیارد ریال (حدود ۸۰ درصد) از پول گندم‌ها پرداخت شده است.

مشاور فرهنگی، رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ۱۲ استان کشور شامل خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، ایلام، قم، لرستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و فارس و اصفهان درگیر عملیات خرید شده‌اند، اظهار کرد: خوزستان با تحویل حدود یک میلیون تُن و ایلام با ۱۳۲ هزار تُن پیشتاز خرید تضمینی گندم در کشور هستند.

طباطبایی در ادامه از افت ۹ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته خبر داد و در خصوص خرید تضمینی دانه‌های روغنی گفت: تاکنون ۲۳ هزار تن دانه روغنی کلزا نیز به ارزش ۲ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال در ۹ استان خریداری شده است که خوزستان با ۲۰ هزار تن خرید رتبه نخست را در کشور دارد.

طباطبایی در بخش دیگر صحبت‌های خود در خصوص توزیع کالاهای اساسی گفت: تاکنون بیش از ۶۵ هزار تن برنج، حدود ۱۴۳ هزار تن شکر و ۳۵۱ هزار تن روغن خام برای نیاز مصرف کشور از ابتدای سال توزیع شده است.

انتهای پیام/

وی در پایان با تاکید بر روان بودن روند تأمین کالاهای اساسی و برنامه‌ریزی برای تدارک این کالاها تا پایان شهریور، اظهار کرد: جریان تأمین کالاهای اساسی علیرغم تحریم‌ها، برقرار است و در بنادر کشتی‌های کالاهای اساسی پهلو گیری کرده‌اند و محموله‌های آنها در حال تخلیه است که این موضوع طی حدود ۴ سال تحریم‌های شدید موجب افتخار بوده است.

کد خبر: 1095776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =