سرنوشت قهرمانی به روز آخر کشید

در پایان هفته سی و هفتم لالیگا اسپانیا اتلتیکو مادرید با برتری معجزه آسا برابر اوساسونا همچنان صدرنشین جدول رده بندی باقی ماند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات لالیگا دو تیم مادریدی اتلتیکو و رئال مدعی کسب قهرمانی این رقابت ها هستند.

بازگشت تاریخی برای حفظ صدر

اتلتیکومادرید با بازگشتی تاریخی برابر اوساسونا صدرنشینی و شانس قهرمانی خود را حفظ کرد. شاگردان دیگو سیمئونه تا دقیقه 82 از اوساسونا عقب افتاده و صدر جدول را به رئال مادرید واگذار کرده بودند اما معجزه اتلتیکو از این زمان آغاز شد و ابتدا رنان لودی موفق شد ارسال ژائو فلیکس را تبدیل به گل کرده و زننده گل تساوی اتلتیکو لقب بگیرد. در دقیقه 85 این بار ارسال یان کاراسکو با ضربه زمینی سوارز درون محوطه تبدیل به گل دوم اتلتیکو شد تا روخی بلانکوس در این دیدار حساس به پیروزی برسد تا در فاصله یک هفته مانده به اتمام فصل همچنان صدرنشین جدول باقی بماند. قرمز و سفید پوشان مادریدی اگر در این دیدار متوقف می شدند صدرجدول و احتمالا قهرمانی را به رقیب همشهری خود واگذار می کردند. شاگردان ال چولو در دیدار پایانی خود برابر رئال وایادولیدی قرار خواهند گرفت که برای فرار از سقوط راهی جز برد ندارد. اتلتیکو در صورت پیروزی در این دیدار به طور قطع قهرمان لالیگا خواهد شد.

کهکشانی‌ها در انتظار معجزه

رئال مادرید در حالی پس از پایان دیدار های این هفته در رده دوم جدول باقی ماند که تا لحظات پایانی ، خود را در صدر جدول می دید اما بازگشت اتلتیکو به بازی رویای قهرمانی را برای شاگردان زیدان پر پر کرد. رئالی ها شب گذشته از سری مسابقات هفته ماقبل پایانی لالیگا مهمان اتلتیک بیلبائو بودند که در پایان جدال دو تیم با نتیجه 1-0 به سود کهکشانی‌ها خاتمه یافت نتیجه ای که همچنان آنها را به کسب قهرمانی در لالیگا امیدوار نگه داشت. آنها در دیدار آخر خود در جدالی سخت برابر ویارئال به میدان خواهند رفت که برای قهرمانی علاوه بر پیروزی در این دیدار باید امیدوار به لغزش اتلتیکو مادرید نیز باشند.

پایان رویای قهرمانی

بارسلونا که تا قبل از این هفته اندک امیدی برای قهرمانی داشت با شکستی که شب گذشته در برابر سلتاویگو متحمل شد دیگر شانسی را برای قهرمانی در لالیگا نخواهد داشت و امسال را تنها با کسب کوپا دل ری به پایان خواهد رساند. آبی و اناری پوشان شب گذشته بازی را خوب آغاز کردند و با یک گل از حریف پیش افتادند اما در نهایت با دریافت دو گل نتیجه را واگذار کردند تا رونالد کومان بیش از پیش به درهای خروجی باشگاه نزدیک شود. بلوگرانا در هفته آخر در دیداری تشریفاتی به مصاف تیم انتهای جدولی ایبار خواهد رفت.

وضعیت جدول

در جدول رده بندی لالیگا تا پایان هفته سی و هفتم اتلتیکو مادرید با 83 امتیاز شانس نخست قهرمانی و صدرنشین جدول رده بندی است پس از آنها رئال مادرید 81 امتیازی رده دوم جدول را در اختیار گرفته است که در دیدار پایانی برای قهرمانی امیدوار به توقف اتلتیکو خواهد بود. بارسلونا و سویا نیز به ترتیب با 76 و 74 امتیاز تیم های سوم و چهارم جدول هستند که دیگر شانسی برای قهرمانی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =