موفقیت‌های مقاومت فلسطین افتخار کل امت اسلام است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل مجاهدت‌های فلسطینیان را ستود و گفت: موفقیت‌های مقاومت فلسطین افتخار کل امت اسلام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، دکتر علی‌اکبر ولایتی در ادامه تماس‌های خود با رهبران مقاومت فلسطین، شب گذشته (یکشنبه) با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی با تبریک پیروزی‌ها و موفقیت‌های فرزندان غیور ملت فلسطین و حماس به‌عنوان یکی از نیروهای مهم و تأثیرگذار در جهاد ارزشمند و تعیین‌کننده فلسطین و همچنین تسلیت شهادت جمعی از مردم مظلوم و ازجمله زنان و کودکان فلسطینی افزود: مردم شریف فلسطین بیش از ربع قرن در برابر جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت کرده‌اند، با جنایتکاران جنگیدند، شهید داده‌اند و نشان دادند پرچمدار بیداری اسلامی هستند. امام خمینی(ره) سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار تلاش برای رهایی ملت ایران، برای رهایی فلسطین نیز تلاش کردند و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس اعلام فرمودند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) نیز با همان صلابت و جدیت این راه را ادامه داده‌اند و همواره بر حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام تأکید فرمودند.  

ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته در صراط مستقیم الهی لحظه‌ای به خود تردید راه نداده و به حمایت‌های خویش از فلسطین ادامه داده است.  

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله به‌زودی پیروزی به دست خواهد آمد و شما مصداق بارز جهاد در عصر حاضر هستید و مردم شریف فلسطین نشان داده‌اند با پرچمداری شما همواره پیشتاز حرکت آزادی‌بخش در جهان اسلام هستند.

ولایتی با گرامیداشت یاد سردار قاسم سلیمانی، شهید راه قدس که جان خود را در این راه نثار و خدمات بزرگی به برادران فلسطینی ارائه کرد، به روح پاک شهدای گران‌قدر مقاومت و همه شهیدان ادای احترام کرد.

پیام تشکر و درود خود را به مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران اعلام می‌کنیم

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین گفت: از مواضع و مطالب ارزشمند و قوی جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم و مایل هستم به‌وسیله شما به مقام معظم رهبری و ملت ایران سلام و درود بفرستم و تأکید کنم جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشرو برای حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف است و به لطف خداوند در سنگر نخست امت اسلامی برای دفاع از قدس، ارزش‌های اسلامی و فلسطین حضور داریم.

وی افزود: به نظر ما آنچه در فلسطین در جریان است، یکی از حلقه‌های زنجیره کشمکش بی‌امانی است که خود آن یک حلقه پیشرفته برای آزادی فلسطین محسوب می‌شود و هم‌اکنون نبرد گسترده‌ای در جریان است که به نام نبرد شمشیر قدس و به خاطر قدس است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: مقاومت، نماد قهرمانی و قدس نیز نماد قداست و پاکی است و قداست و قهرمانی در کنار یکدیگر قرار دارند و الحمدلله ملت فلسطین در همه‌جا یکپارچه شده‌اند و این نبرد برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی با اتحاد همه فلسطینی‌ها ادامه دارد.  

وی افزود: معتقدیم آنچه در جریان است به‌منزله تحولی بزرگ محسوب می‌شود که باید طبق آن برنامه خود را پی‌ریزی و از آن برای ساختن واقعه بزرگی بهره‌برداری کنیم و از خداوند مسئلت داریم که اسلام و مسلمین را چه در فلسطین و چه در ایران پیروز گرداند.

رئیس دفتر سیاسی حماس عنوان کرد: سلام و درود ما را به مقام معظم رهبری اعلام بفرمایید و از خداوند می‌خواهیم همه شهدای اسلام، ایران و به‌ویژه شهید سردار سلیمانی را مشمول عنایت خود قرار دهد.  

ولایتی هم در پایان با قدردانی از این تلاش، شجاعت، تدبیر و ایستادگی ابراز امیدواری کرد به‌زودی و پس از پیروزی، در ایران با مقام معظم رهبری دیدار انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =