«اصلاح طلبان» به دنبال هیجانی کردن فضای انتخابات هستند

وزیر پیشین فرهنگ گفت: حاشیه سازی‌هایی چون فایل صوتی ظریف را تا روز انتخابات خواهیم داشت تا فضا هیجانی شود، چرا که اصلاح طلبان در یک فضای عقلانی پاسخ منطقی برای ده ها سوال جدی نسبت مواضع خود ندارند.

سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات و عوامل تاثیر گذار در رای مردم اظهار داشت: مشارکت ۴۳ درصدی مردم در انتخابات مجلس که پایین‌تر از دوره‌های قبل بود نشانگر نوعی نارضایتی از عملکرد ضعیف دولت بود که وعده‌های فراوانی داد اما به آنها عمل نکرد و سبب کاهش اعتماد مردم شد که بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود.

وی گفت: البته رسانه‌ها، فعالان سیاسی، نیروهای انقلابی و جوانان متدین هم در بصیرت افزایی، روشنگری و متقاعد ساختن مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس کوتاهی کردند و در حال حاضرهم اگر با تمام توان وارد میدان نشوند چه بسا نارضایتی بلکه عصبانیت مردم از روحانی و دولتش سبب شود با انتخابات سردی مواجه شویم.

حسینی افزود: اما به نظر می‌رسد این بار عناصر انقلابی جدی‌تر پای کار هستند و مردم هم متوجه شده‌اند که قهر با صندوقهای رٱی نه تنها مشکلات را کاهش نخواهد داد بلکه با انتخاب فردی مشابه روحانی چه بسا اوضاع اقتصادی و معیشتی بدتر هم بشود، یک نکته را هم باید مد نظر داشت و آن اینکه انتخابات ریاست جمهوری که با شوراها همزمان بر گزار می شود به طور طبیعی بیش از ۱۰ درصد در مقایسه با انتخابات مجلس مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر به درستی دامنه گستره‌ی وظایف و اختیارات رئیس‌جمهور برای مردم تبیین شود، شرکت مردم در انتخابات بیشتر و پر شورتر خواهد بود.

وی با امید به تغییر وضعیت موجود بیان داشت: با روی کارآمدن دولتی کارآمد و بهره‌گیری از اندیشه و عمل متخصصان متعهد وتوانمند، طبعا شرایط کشور تغییر خواهد کرد چراکه رای و انتخاب مردم در یک نظام مردم سالار به طور خاص موثر است.

حسینی ادامه داد: عمده مشکلات فعلی ناشی از انتخاب ناصواب در دوره قبل است که در سال جاری مردم می توانند آن را جبران و مسیر حل مشکلات و پیشرفت کشور را هموار کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر مردم باور داشته باشند که رئیس جمهورآینده کارآمد، دارای روحیه تحول گرا و ضد فساد است و از عناصر پاک دست و توانمند در مدیریت کشور استفاده می‌کند و شرایط نابسامان فعلی را تغییر خواهد داد طبعا در انتخابات شرکت خواهند کرد و رئیس جمهور آینده با پشتوانه قابل توجهی روی کار خواهد آمد و در پیشبرد برنامه ها در داخل و خارج کشور توفیق فراوانی خواهد یافت.

وی در رابطه با ایجاد ناامیدی از سوی دشمنان تصریح کرد: عامل دیگری که به  شرکت نکردن مردم در انتخابات دامن می زند، بمباران تبلیغات و فضاسازی‌های معاندان در رسانه های بیگانه و فضای مجازی است. دشمنان انقلاب در تلاش هستند به مردم القا کنند که شرکت در انتخابات نتیجه ای نخواهد داشت.

حسینی افزود: سواستفاده و فساد برخی مدیران از موقعیت خود به اعتماد و سرمایه اجتماعی لطمه زده است. همچنین در چهار دهه گذشته ثابت شده است که عده‌ای از سیاسیون تنها هنرشان زمینه‌سازی برای امتیاز دادن به غرب هست که این کوتاه آمدن ها نتیجه ای برای ملت ایران به ارمغان نیاورده است؛ همانند برجام که شاهد بودیم آمریکا بر خلاف تعهدات خود نه تنها تحریم ها را لغو نکرد بلکه بر حجم و شدت آن ها افزود تا مردم را در فشار حداکثری قرار دهد.

وزیر پیشین ارشاد با تکیه بر عملکرد نهاد های انقلابی گفت: در نهاد های انقلابی نیروهای متدین و با ایمان در حوادث های غیر مترقبه مانند سیل و زلزله و نیز کرونا با تمام توان به مردم کمک  کردند. مردم باید توجه کنند که رئیس جمهور نیز باید از جنس چنین خادمان مخلصی باشد که خود را وقف خدمت کند.

وی با اشاره به زمان باقی مانده تا انتخابات بیان داشت: مردم راغب به رای دادن به حامیان روحانی در انتخابات قبلی نیستند و فرصت کمی که تا انتخابات مانده بسیار مهم است که کاندیداهای جبهه انقلاب برنامه های خود را مطرح کنند و شفاف سازی لازم انجام شود تا مردم تحت تاثیر عوامفریبی‌ها و حاشیه سازیها قرار نگیرند.

حسینی با توجه به حواشی انتخاباتی به وجود آمده گفت: از این گونه حاشیه ها در انتخابات خواهیم داشت اما با روشنگری به هنگام باید تاثیر گذاری حواشی را کاهش دهد و مردم مطالبات  و ارزیابی خود را از هشت سال عملکرد دولت مطرح کنند و به اصلاح طلب ها فرصت فرافکنی ندهند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کارنامه و سوابق کاندیدا در انتخاب مردم تاثیر گذاراست؛ جبهه اصلاحات به دلیل نداشتن کارنامه درخشان در دولت و دیگر دستگاه ها، حرفی برای گفتن ندارند که مردم را با خود همراه کند.

وی افزود: فایل صوتی ظریف که دوگانه کاذب دیپلماسی و میدان را مطرح کرد یا تبلیغات گسترده علیه شورای نگهبان برای مصوبه اخیر از جمله حاشیه سازی‌هایی است که تا روز انتخابات از این دست سوژه ها خواهیم داشت تا فضا هیجانی شود چون در یک فضای عقلانی اصلاح طلبان پاسخ منطقی برای ده ها سوال جدی نسبت به افکار و مواضع خود ندارند.

حسینی در پایان با تاکید بر اهمیت انتخابات در عرصه بین المللی و شرایط داخلی خاطرنشان کرد: شرایط امروز کشور را باید به درستی تبیین کرد چرا که مردم باید به نقش حضور خود در معادلات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و بازتاب مشارکت در انتخابات در سطح بین الملل واقف باشند. اگر پشتوانه مردمی نظام تضعیف بشود فشار های خارجی افزایش خواهد یافت، اما حضور گسترده مردم به ارتقاء موقعیت جمهوری اسلامی، سربلندی ایران عزیز و خنثی سازی توطئه ها کمک خواهد کرد.

کد خبر: 1095831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =