در رد صلاحیت‌ها به‌هیچ‌وجه مصلحت‌اندیشی نکنید

جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان تأکید کردند: انتظار می‌رود در تأیید و رد صلاحیت‌ها به‌هیچ‌وجه مصلحت‌اندیشی نکنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)،جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان تأکید کردند: انتظار می‌رود در تأیید و رد صلاحیت‌ها به‌هیچ‌وجه مصلحت‌اندیشی نکنید.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«کسانی که به‌عنوان نامزد انتخابات به مردم معرفی می‌شوند، معنایش این است که این‌ها صلاحیت ‌دارند و این معرفی، امضای صلاحیت این‌هاست. دستگاه‌ها بایستی مراقب باشند که این امضاء بیهوده، خلاف و دروغ نباشد. این دروغ گفتن به مردم است؛ هم رد کردنِ آدم صالح، هم پذیرفتنِ آدم ناصالح؛ هر دو بد و هر دو خلاف است. دستگاه‌ها مراقب باشند که این خلاف‌ها انجام نگیرد». (امام خامنه‌ای- ۱۳۸۲/۱۰/۱۸)

اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی

با سلام و احترام

همان‌طور که مستحضرید انقلاب بزرگ ملت ایران بر اساس معیارهای دین مبین اسلام در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان عطیه و امانتی الهی به ملت بزرگ ایران اهدا شد. نظامی که به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در راه هموار کردن حاکمیت ارزش‌های الهی، عدالت‌محوری را سرلوحه شعارها و قوانین اساسی خود قرار داد. خبرگان قانون اساسی این نظام، جهت رعایت ارزش‌های الهی و اسلامی و حقوق دینی و انسانی در قوانین پایین‌دستی و در عرصه اجرا، نهادی مرکب از فرهیختگان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را تدوین و منظور داشت. حضور فقهای عالی‌مقام و حقوقدانان گرامی در نهاد مقدس شورای نگهبان از جمله ابتکارات عالی حضرت امام خمینی (ره) و تهیه‌کنندگان قانون اساسی و نقطه امید دلسوزان این نظام، انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران بوده و هست.

اکنون‌که کشور اسلامی ما در آستانه برگزاری یکی دیگر از بزرگ‌ترین انتخاب‌های سرنوشت‌ساز خود یعنی انتخابات ریاست جمهوری سال ١٤٠٠ است نظر به اهمیت این مسئله و با توجه به فرارهایی که در برخی تأیید صلاحیت‌ها صورت گرفته است، بر خود لازم دانستیم سرفصل‌هایی منطبق بر ارزش‌های انقلاب اسلامی و رهنمودها و منویات امامین انقلاب اسلامی را در دفاع از حقوق ملت شریف ایران اسلامی از شما بزرگواران مصرانه مطالبه کنیم و امیدواریم در اجرای این سرفصل‌ها در تأیید و رد صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی تنها و تنها بر خدای بزرگ و متعال توکل کنید.

١.  از بدخواهان این ملت، منتسبان به باندهای ثروت و قدرت و وامداران  دشمنان انقلاب اسلامی کوچک‌ترین هراسی به دل راه ندهید.

٢. در نظام ولایی جایگاه مصلحت‌اندیشی تنها در شأن و صلاحیت ولی‌فقیه است. همان‌طور که رهبری معظم انقلاب اسلامی در توصیه خود به اعضای محترم شورای نگهبان فرمودند: از مصلحت‌اندیشی بپرهیزید، مصلحت در عمل به مر قانون است. همه نهادها و سازمان‌های حاکمیت مکلف به عمل به قانون هستند. چه اینکه با مصلحت‌اندیشی فلسفه تقنین و وجود قانون به دلیل نظرات و برداشت‌های متفاوت بی‌معنا می‌شود. لذا از شما بزرگواران انتظار می‌رود که در تأیید و رد صلاحیت‌ها به‌هیچ‌وجه مصلحت‌اندیشی نکنید.

۳. از تأیید افرادی که در جریان فتنه‌های گوناگون انقلاب اسلامی به‌ویژه در سالیان اخیر نقش داشتند و نیز کسانی‌که در برابر فتنه‌های برانداز نظام و ناامن کردن فضای عمومی کشور به‌اصطلاح از ساکتین فتنه بودند امتناع فرمایید.

۴. از تأیید کسانی‌که برخلاف مصالح ملی کشور فضای مجازی را در اختیار دشمنان این ملت و نفوذی‌های آنان قراردادند، پرهیز کنید.

۵. از تأیید کسانی‌که دو تابعیتی بوده و یا برخلاف مفاد قانون اساسی به‌گونه‌ای راه زورگویی و تحمیل تحریم‌های ظالمانه را بر دشمنان و بدخواهان ملت نجیب ما هموار کردند به جد بپرهیزید.

۶. از تأیید کسانی‌که برخلاف مسیر قانونی و حق نمایندگان مجلس و با عجله تصویب برجام نافرجام را بر نمایندگان محترم مجلس تحمیل کردند و یا خود بدون مطالعه این خسارت بزرگ را با تصویب در مجلس بر ملت ما تحمیل کردند، قاطعانه اجتناب کنید.

۷. از تأیید صلاحیت کسانی‌که شروط رهبری معظم در برجام نافرجام را در مقام اجرا نادیده گرفته و نیز کسانی‌که علی‌رغم اعتراف خود و همه کارشناسان حداقل به بیهوده بودن لوایح استعماری و ننگین fatf به‌گونه‌ای درصدد اصرار و تحمیل و تصویب این لوایح ننگین استعماری هستند که نقطه امید دشمنان ماست، امتناع فرمایید.

۸. از تأیید صلاحیت کسانی‌که فرزندان و نوه‌ها و بستگان آنان و حتی خود آنان باشخصیت‌های سیاسی دشمنان این کشور و حتی با خانواده‌های آنان رفاقت و رفت‌وآمد دارند، به جد بپرهیزید.

۹. از تأیید صلاحیت کسانی‌که پس از انقلاب اسلامی به انباشت ثروت پرداخته و یا حاضر نشدند آمار اموال و دارایی‌های خود را به اطلاع نهادهای ذی‌ربط کشور برسانند حقیقتاً پرهیز کنید.

۱۰. از تأیید کسانی‌که عملکرد آنان در طول پس از انقلاب اسلامی بیانگر عدم اعتقاد راسخ آنان به توانمندی و استقلال کشور بوده، فقط غربی‌ها را آدم حساب می‌کنند و عملاً از اعتماد به ایران و ایرانی عزیز و تقویت و پشتیبانی تولید داخلی طفره رفته و می‌روند، دوری ‌کنید.

۱۱. از تأیید کسانی‌که به‌گونه‌ای به باندهای ثروت و قدرت و رانت‌خواران همدستی یا ارتباط مؤثر دارند و یا در جریان تبلیغات انتخاباتی از منابع کلان و نامعلوم و یا حتی نامشروع هزینه کرده‌اند، بپرهیزید.

۱۲. مصرانه می‌خواهیم از تأیید مرفهین بی‌درد و کسانی‌که اراده راسخی در خدمت به قشر محروم جامعه و رفع فقر و تبعیض ندارند، امتناع فرمایید.

۱۳. از تأیید اشخاصی که سابقه عملکرد آن‌ها بیانگر عدم تقید به منافع ملی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و اصول قانون اساسی به‌ویژه ولایت‌فقیه است، امتناع نمایید.

۱۴. با توجه به تأکید مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای بر ماندن در مرحله سوم انقلاب، به‌نحوی که بیش از ۱۰ مورد در بیانات معظم له به عدم تشکیل دولت اسلامی تاکنون تصریح‌شده است؛ از باب نمونه بیانات ایشان در ۱۴ بهمن ۱۳۷۰، ۱۲ آذر ۱۳۷۹، ۲۱ آذر ۱۳۸۰، ۶ آبان ۱۳۸۳، ۲۸ مرداد ۱۳۸۴، ۸ شهریور ۱۳۸۴، ۲۵ مهر ۱۳۸۵، ۲۴ مهر ۱۳۹۰، ۶ شهریور ۱۳۹۶ و در آخرین مورد در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ انتظار می‌رود اشخاصی را مورد تأیید قرار دهید که در تراز تشکیل دولت اسلامی باشند.

در خاتمه این بیانیه که به تأیید جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه رسیده لازم به یادآوری است همان‌طور که بر ملت غیور ما تحمل خطاها و یا غفلت‌های تاریخی و خسارت‌بار برخی مسئولان و متولیان و مجریان امور، سخت و گران می‌آید بی‌تردید شکرگزار دقت‌ها، عنایات، توجهات و وظیفه‌شناسی مسئولان و مجریان صالح است. لذا از شما سروران ارجمند می‌خواهیم رضایت خداوند بزرگ و محاسبه روز محشر را در تأیید و یا رد صلاحیت نامزدها و فرآیند انتخابات نصب العین خود قرار دهید. ان‌شاءالله مشمول ادعیه زاکیه حضرت ولیعصر (عج)   و مرضی آن حضرت باشید.

«افراد متعددی آمده‌اند. ان‌شاءالله شورای محترم نگهبان طبق وظایف قانونی خود، آن‌کسانی را که صلاحیت‌ دارند، به مردم معرفی خواهد کرد. همه هم باید تابع قانون باشند». (امام خامنه‌ای- ۱۳۹۲/۲/۲۵)

انتهای پیام/۴۱۱۸/

کد خبر: 1095832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یعقوب آروند ـ رشت NL ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      0 0
      جناب کدخدایی اعضای محترم شورای نگهبان سلام .احتراما ما مردم به حساب مطالبه گری بحق و به رسم درد کشیدگان و دادخواهان از شما درخواست اکید داریم کسانی که تحت وذیل دولتی هستند وبا انواع آزارها را بدلیل ناکار آمدی و سوء تدبیر و سوء نیت و به جهت طرفداری شان از جناح وجریانات سیاسی خاصی متضاد بامصلحت کشور وملت  وهمچنین  تمایل شدیدی برای ارتباط یکطرفه و ظلم پذیرانه وتحقیر آمیز با دنیای استکباری غرب بخصوص آمریکا داشتند را تائید صلاحیت نکنید تا بار دیگر ارز ۴٢٠٠ تومانی را با نیاتی شوم بدست افرادی نا مرتبط ودارای سوء نظر بدهند تا بار دیگر برادران واقربای خود را مسلط بر اموال وثروت ملی و مردمی نکرده و رانت واختلاس راه نیندازند تا بار دیگر چشم در چشم مردم ووقیحانه دروغهای شاخدار نگویند ،کسانی که طبعا می بایست روز آخرشان نسبت به روز اولشان پر ثمرتر و مفید تر برای جامعه بوده باشد اما صدها بار ناامید کننده ومخرب و متکبرانه تر وریا کارانه تر شده است و.... بدانید که تائید کردن چنین اشخاصی تبر زدن بر ریشه باورهای هزاران مومن و مقیدان و علاقه مندان حقیقی به انقلاب اسلامی است نه علاقه مندان به جیب انقلاب