به‌روزرسانی دورس معارف با مشارکت 1200 استاد دانشگاه

معاون آموزشی نهاد نمایندگی نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با همکاری و هم افزایی مسئولان نهاد و مشارکت نزدیک بر هزار و ۲۰۰ استاد معارف طرح بازبینی سرفصل‌های دروس معارف تدوین شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام نیکزاد عیسی‌زاده صبح امروز در آیین رونمایی از طرح بازبینی و اولویت‌بندی عناوین و سرفصل‌های دروس معارف اسلامی اظهار کرد: امروز از سرفصل‌های جدید دروس معارف رونمایی خواهیم کرد که در تعالی و کارآمدی دانشجویان در دانشگاه‌ها اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های مهم و اصلی دروس و استادان معارف که در بیانیه گام‌ دوم رهبر انقلاب بر آن تاکید شده است، تربیت نسلی کارآمد، متعهد و با معنویت برای نظام اسلامی است تا جوانان این مرز و بوم در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و معنوی ارتقا داشته باشند.

عیسی‌زاده ادامه داد: به‌روزسازی سرفصل دروس معارف با هدف تربیت دینی و تعالی دانشجویان انجام می‌شود. با همکاری و هم افزایی مسئولان نهاد و با تلاش‌های فراوان و مبتنی بر اقدامات علمی، طرح بازبینی سرفصل‌های دروس معارف تدوین شد.

وی تصریح کرد: این‌طرح، طرحی کوتاه‌مدت بود که با مشارکت نزدیک بر هزار و ۲۰۰ استاد معارف در سراسر کشور انجام شد.‌ از سال ۸۳ تا کنون شاهد تغییر چندانی در سرفصل‌های دروس معارف نبودیم و چون استادان ملزم به تدریس این‌ سرفصل ها بودند، بسیاری از موضوعات و مسائل مورد نیاز دانشجویان از سوی استادان گفته نمی‌شد. به همین دلیل بر بازبینی سرفصل‌های دروس تاکید کردیم. 

معاون آموزشی نهاد نمایندگی نهاد نمایندگی مقام‌ معظم‌ رهبری در دانشگاه‌ها گفت: همچنین در کنار این طرح کوتاه مدت، طرح بلند مدتی را در دستور کار قرار داده ایم که باز تعریف و به‌روزرسانی کلی تمامی دروس معارف را شامل می‌شود که امیدواریم‌ با طی شدن ‌روندهای قانونی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، به زودی رونمایی شود.

عیسی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد : این طرح‌ کوتاه‌مدت در مهرماه اجرایی خواهد شد و امیدواریم به وسیله این طرح، شاهد تحولات مثبتی در زمینه تربیت اسلامی و تعالی دانشجویان باشیم.

در حاشیه این آیین، حجت الاسلام شاطری رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با تاکید بر اهمیت به روز رسانی سرفصل های دروس معارف و ارائه محتوای دینی به روز به دانشجویان گفت: امیدواریم به وسیله اجرای این طرح، بتوانیم شاهد نگاه عمیق دین در عرصه کارآمدی معارف دینی در راستای ارتقای معارف دانشجویان باشیم.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و شورای انقلاب فرهنگی‌آمادگی دارد از تمامی ظرفیت های خود برای اجرای چنین طرح هایی استفاده کند.‌بنده هم به سهم خودم در حوزه سیاست گذاری و ریل گذاری برای اجرای هرچه بهتر این طرح از هیچ‌تلاشی دریغ نخواهم کرد.

گفتنی است، کاربردی سازی دروس معارف، تحول در سرفصل‌ها، انطباق سرفصل ها با نیازهای روز جامعه، متخصص سازی دانشجویان و کارآمدی دین در حل نیازهای روز جامعه، از اهداف اصلی طرح بازبینی و اولویت بندی عناوین و سرفصل های دروس معارف محسوب می شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1095833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =