سرفصل‌های دروس معارف حدود 2 دهه بدون تغییر/ محتوای دروس با نیاز روز جوانان آپدیت شد

مسئول نهاد نمایندگی‌مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: از سال ۸۳ تاکنون تغییری در سرفصل‌های دروس اتفاق نیفتاده بود و به همین دلیل لازم بود که در سرفصل‌ها و برخی محتوای دروس، به‌روزرسانی و بازآفرینی جدی صورت بگیرد.‌

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی صبح امروز در آیین رونمایی از طرح بازبینی و اولویت‌بندی عناوین و سرفصل‌های دروس معارف اسلامی اظهار کرد: دروس معارف به عنوان دروس ضروری و مورد نیاز دانشگاه‌ها، فضای مهمی از مجموعه ماموریت‌های نظام اسلامی، دانشگاه‌ها و حوزه علمی را در بر می‌گیرد و از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: انتخاب استادان، نظارت بر تدریس و اهمیت متون و سرفصل‌های دروس معارف، نشان‌دهنده اهتمام سیاست‌گذاران این حوزه بر فضای تعلیم و تربیت کشور است. مجموعه سرفصل‌های تعیین شده و کتاب‌های منطبق با این سرفصل‌ها، حاصل زحمات همکاران در نهاد است که جا دارد از آن‌ها تشکر و قدردانی داشته باشیم.

رستمی ادامه داد: انقلاب‌های تکنولوژی و عصر فضای مجازی، سرعت انتقال اطلاعات و همچنین القای برخی شبهات به جوانان را افزایش داده است. از طرف دیگر بیانیه گام دوم، ماموریت بسیار مهمی را برای جوانان ترسیم کرده است و همچنین مقام معظم رهبری نسبت به به‌روزرسانی‌محتواهای ارائه شده به دانشجویان تاکید فراوانی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر بازخوانی و به‌روزرسانی محتوای دروس معارف و انطباق آن با نیازهای روز تاکید کرده‌اند. مجموعه این دلایل سبب شد تا معاونت آموزشی نهاد به عنوان اصلی‌ترین نهاد مسئول در حوزه دروس معارف، به‌روزرسانی سرفصل‌های دروس را در دستور کار قرار دهند.

مسئول نهاد نمایندگی‌مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: از سال ۸۳ تاکنون تغییری در سرفصل‌های دروس اتفاق نیفتاده بود و به همین دلیل لازم بود که در سرفصل‌ها و برخی محتوای دروس، به‌روزرسانی و بازآفرینی جدی صورت بگیرد.‌ در این مسیر از نظرات کارشناسی استادان دروس معارف استفاده شد که در نهایت منجر به تغییر در برخی عناوین و محتواهای دروس معارف شد.

رستمی با اشاره به آموزش مجازی دروس معارف از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: بدون تردید به واسطه زیرساخت‌های خوب آموزش مجازی نهاد و ارتباط خوب استادان با دروس معارف، نهاد رهبری مهم ترین نهادی بود که توانست در این مسیر بهترین‌ محتواها را به دانشجویان ارائه دهد و از این‌ جهت باید از تمامی همکارانمان تشکر و قدردانی داشته باشیم.

وی بیان کرد: مجموعه عناوینی که از نظر استادان اولویت بیشتری داشتند، به عنوان اولویت اول در بازبینی سرفصل‌های دروس معارف در دستور کار قرار گرفت.‌ از همکارانمان در معاونت آموزش و دانشگاه مذاهب اسلامی انتظار داریم تا اقدامات بلندمدت را مبتنی بر نیازهای روز جامعه در دستور کار قرار بدهند و ما بتوانیم شاهد به‌روزرسانی و بازآفرینی بلندمدت سرفصل‌های دروس باشیم.

رستمی در پایان گفت: آسیب‌شناسی و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت یکی از موضوعات مهم در تمامی بخش‌های جامعه محسوب می‌شود که در حوزه آموزش عالی از اهمیت بیشتری برخوردار است.‌ امیدواریم بتوانیم وظیفه‌ای که بر دوش مبلغان دینی در زمینه تربیت دینی و ارتقای معنویت دانشجویان است، به خوبی انجام دهیم و شاهد تحول روز افزون در حوزه تربیت نسل جدید باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =